عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی تلفن همراه با تمرکز بر حوزه تفریح و سرگرمی



    دانشجو در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی تلفن همراه با تمرکز بر حوزه تفریح و سرگرمی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 757;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76731;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 757;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76731
    تاریخ دفاع
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    امیر اخلاصی

    هدف از این پژوهش, شناسایی و اولویت بندی عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی تلفن همراه با تمرکز بر حوزه تفریح و سرگرمی در سال 1394 می باشد. این پژوهش از نظر نوع تحقیق کاربردی بوده و از نظر روش تحقیق کیفی است که در دو فاز صورت می گیرد. در فاز اول به منظور شناسایی عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی از مصاحبه های نیمه ساختار یافته که جامعه آماری آن شامل 11 نفر از افراد خبره و متخصص در شرکت های توسعه دهنده برنامه های کاربردی تلفن همراه از جمله مدیران عامل, مدیران واحد توسعه و هم چنین مدیران بازاریابی به ویژه در بخش تفریح و سرگرمی در سطح شهر تهران و تا رسیدن به حد اشباع استفاده می شود. در فاز دوم و به منظور اولویت بندی این عوامل پرسشنامه ای محقق ساخته بعد از برآورد اعتبار و پایایی آن میان 110 پاسخ دهنده توزیع گردید. بعد از جمع آوری پرسشنامه ها, اطلاعات جمع آوری شده از طریق آزمون تحلیل واریانس فریدمن و نرم افزار SPSS 20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش بیانگر این است که عواملی مانند ایده نو, ایده تخصصی, ارزش های فرهنگی ایده, بینش مشتریان, بینش برنامه های موفق و غیره از مهم ترین عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی تلفن همراه به ویژه در حوزه تفریح و سرگرمی می باشند که می توان آن ها به 4 دسته ایده برنامه, بخش فنی و طراحی برنامه, ارتباطات بازاریابی برنامه و پشتیبانی و حمایت از برنامه که بر اساس نتایج یافته های پژوهش به ترتیب مهم ترین عوامل شتاب دهنده سرعت پذیرش برنامه های کاربردی تلفن همراه هستند, طبقه بندی کرد.
    Abstract
    The aim of this study is to identify and prioritize the accelerating factors of the adoption rate of mobile applications focusing on Entertainment category in 2015. This research is an applied research and the qualitative research in method that has been done in two phases. In the first phase, Empirical materials to identify the accelerating factors of the adoption rate are gathered through semi-structured interviews with people consisted of 11 experts in mobile application developing companies, including CEOs, the development managers as well as marketing managers, particularly in entertainment category in Tehran to get the saturation point. In the second phase, in order to prioritize these factors questionnaires after considering the validity and reliability distributed among 110 respondents. After collecting the questionnaires, the collected data analyzed through Friedman ANOVA and SPSS 20 software. The results indicate that factors such as new ideas, specific ideas, cultural values, customer insight, insight into successful programs, etc regard as the most important accelerating factors of the adoption rate of mobile applications, especially in the category of entertainment which could be classified within four key categories including App idea, App technical design, App marketing communications and App support and develop. Based on research findings, these factors describe as the most important the accelerating factors of the adoption rate of mobile applications, respectively.