عنوان پایاننامه
بررسی و رتبه بندی روشهای بازاریابی الکترونیکی در صنعت بیمه با استفاده از تکنیک AHP(مورد مطالعه : شرکت بیمه پاسارگاد)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72540
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- فرناز بکتاشیان اصفهانی
- استاد راهنما
- سعید شیرکوند
- چکیده
- به کارگیری فناوری اطلاعات به طور عام و تجارت الکترونیک به طور خاص در صنعت بیمه، تغییرات اساسی را در بخش های مختلف آن ایجاد خواهد کرد. یکی از ابعاد به کارگیری فناوری اطلاعات استفاده از اینترنت در فرایند بازاریابی شرکت های بیمه می باشد. تأثیر اینترنت بر بازاریابی بیمه جزو مباحث مورد توجه در سالیان اخیر است اما تاکنون روش های بازاریابی الکترونیک در صنعت بیمه رتبه بندی نشده است. در این پژوهش، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی روشهای بازاریابی الکترونیک در صنعت بیمه و اولویت بندی و رتبه بندی این روش ها با استفاده از نرم افزار Expert Choiceبا تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) می باشد. جامعه ی آماری مدیران و کارشناسان فروش شرکت بیمه پاسارگاد شهر تهران در نظر گرفته شده است و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس، 15 نفر از این جامعه می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه می باشد و پایایی پرسشنامه با به دست آوردن نرخ ناسازگاری سنجیده شده است. با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش، معیار جذب مشتری از سایر معیارها مهم تر و روش بازاریابی نامنظم الکترونیکی از لحاظ معیار جذب مشتری و کسب درآمد و روش تلفنی از لحاظ معیار حفظ مشتری، اولویت اول را به خود اختصاص دادند.
- Abstract
- The use of information technology in the insurance industry in general and e-commerce in particular, will create fundamental changes in the industry’s various sectors. Applying the Internet in the marketing process of insurance companies is one aspect of using information technology. The Internet's impact on Insurance Marketing has been an important issue in recent years, but so far, electronic marketing methods have not been ranked in the insurance industry. In this study, the main purpose is to survey electronic marketing methods in the insurance industry and rank these methods using Expert Choice software and Analytic Hierarchy Process technique (AHP). Sales managers and experts of Pasargad insurance company were considered as a population and 15 people out of them were chosen as a sample by using convenience sampling. A questionnaire was considered as a tool of collecting data in this study and its reliability was measured by inconsistency rates. According to the results obtained from this study, attracting customer was more significant than other criteria and irregular electronic marketing has the highest priority in attracting customers and raising income while telephone marketing has the highest priority in keeping customers.