عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل تاثیر گذار بر تجربه مشتری در خرده فروشی ها(بررسی موردی فروشگاه اتکا)



    دانشجو در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل تاثیر گذار بر تجربه مشتری در خرده فروشی ها(بررسی موردی فروشگاه اتکا)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75468
    تاریخ دفاع
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    حسن فرهاد
    استاد راهنما
    محسن نظری

    یکی از بخش‌هایی که در اقتصاد جهانی رشد سریعی دارد، بخش خرده‌فروشی می‌باشد. فراهم نمودن تجربه برای مشتری می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتری و درنهایت سودآوری گردد. تجربه مشتری با اشتیاق به خرید، عدم تمایل برای تغییر ارائه‌دهنده و احتمال توصیه شرکت به دیگران ارتباط دارد. طی چند دهه گذشته مدیران بازاریابی شرکت‌ها به دنبال حفظ مشتریان خود و جذب دیگر مشتریان بوده‌اند، بنابراین عموماً محصولات و خدمات باکیفیت را به آنان ارائه می‌دهند، که درنهایت وفاداری آنان را به دنبال خواهد داشت. جامعه آماری پژوهش حاضر 852نفر از مشتریان فروشگاه‌های اتکا در شهر تهران می‌باشد که داده‌های تحقیق با استفاده از پرسشنامه و نمونه‌گیری تصادفی سیستماتیک جمع‌آوری گردید. برای سنجش اعتبار محتوای پرسشنامه از نظرات محققین، اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره استفاده شد و با کسب نظرات آن‌ها و اصلاحات لازم روایی محتوایی پرسشنامه تائید شد. سنجش روایی واگرا و همگرا نیز با کمک تحلیل عاملی و با استفاده از نرم‌افزار پی ال اس انجام گرفت. مدل مفهومی تحقیق شامل 5متغیر اصلی برند خرده‌فروشی ، چینش، جو خرده‌فروشی، محیط اجتماعی و قیمت می‌باشد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق نیز با استفاده از نرم‌افزار پی ال اس صورت گرفت. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که برند خرده‌فروشی ، چینش، جو خرده‌فروشی، محیط اجتماعی، قیمت و تجربه مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین ارزیابی تجربیات مطلوب منجر به تشدید و توسعه آن تجربه می‌گردد.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد