عنوان پایان‌نامه

شناسایی و الویت بندی عوامل (فروشنده و محیط) موثر بر فروش بیمه عمر(مورد مطالعه : شرکت بیمه پاسارگاد)



    دانشجو در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و الویت بندی عوامل (فروشنده و محیط) موثر بر فروش بیمه عمر(مورد مطالعه : شرکت بیمه پاسارگاد)" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72577
    تاریخ دفاع
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    محمدرحیم اسفیدانی

    بیمه عمر در جهان کنونی، از ابزارهای مهم اقتصادی است و دارای محیط کسب‌ وکار بسیار پویایی است و هر روز نیز رقابتی تر می گردد. در نتیجه توجه به عوامل مؤثر بر فروش بیمه عمر و رتبه بندی آن‌ها امری ضروری می باشد. هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویت بندی عوامل (فروشنده و محیط) مؤثر بر فروش بیمه عمر و پس‌انداز با استفاده از نرم افزار SPSSو SmartPLS2 با روش مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. در این پژوهش جامعه آماری، شامل بیمه گذارانی که در شهر تهران طی سال های 91 تا 93 از شعب شرکت بیمه‌ پاسارگاد، بیمه عمر تهیه‌کرده‌اند است. جامعه هدف یا همان نمونه آماری عبارت است از تعدادی از بیمه‌گذارانی که در شهر تهران طی زمان انجام پژوهش از شعب شرکت ‌بیمه‌ پاسارگاد، بیمه عمر تهیه‌کرده‌اند و روش نمونه گیری به‌صورت تصادفی سیستماتیک است. داده ها با روش پرسشنامه جمع آوری گردیده و اعتبار پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شده است و برای بررسی روایی داده ها از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است و در نهایت رتبه بندی عوامل فروشنده و محیط با توجه به مدل برازش شده نشان می دهد که به ترتیب عوامل شخصی مربوط به فروشنده، دانش و مهارت های فروشنده و محیط فرهنگی بیش ترین تأثیر را بر موفقیت فروش بیمه عمر در شعب بیمه پاسارگاد داشته اند.
    Abstract
    In today`s world, life insurance is an important instrument for economic and it is getting more and more competitive everyday. As a result, ranking factors that affect life insurance sales is necessary. The goal of this study is to identify and prioritize factors (seller and environment), which influence the sales of life and save insurance by using SPSS and smartPLS2 software and structural equation modeling. In this study population included people bought life insurance from Pasargad life insurance branches from 1391 to 1393. The target population was the number of people bought life insurance from the mentioned company in the research period. We used systematic random sampling method. Data collected through questionnaires. The reliability and validity of the data set was confirmed by Cronbach’s alpha and confirmatory factor analysis (CFA), respectively. Our model suggests the following order to be most significant predictors of selling success rate of life insurance in the Pasargad life insurance braches, using the sales and environmental factors: (1) seller’s personal characteristics; (2) seller’s knowledge and skills; and (3) cultural environment.