عنوان پایاننامه
بررسی تأثیر سازگاری راهبردهای مدیریت دانش و راهبردهای تکنولوژی بر عملکرد شعب بانک گردشگری مستقر در شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژیک
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 645;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75437
- تاریخ دفاع
- ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- پروانه تقوی زنوز
- استاد راهنما
- احمد جعفرنژادچقوشی
- چکیده
- نقش مدیریت دانش در دستیابی به مزیت رقابتی به میزان زیادی در پژوهشهای پیشین مورد بحث قرار گرفته است. با این وجود، در حوزه تأثیر سازگاری راهبردهای مدیریت دانش و راهبردهای تکنولوژی بر عملکرد سازمانی، مطالعات اندکی انجام شده است. در واقع نبود سازگاری بین این راهبردها در شعب بانک گردشگری مستقر در شهر تهران عملاً دارای اثر کاهندهای بر عملکرد سازمانی آنها است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر سازگاری راهبردهای مدیریت دانش و راهبردهای تکنولوژی بر عملکرد سازمانی شعب بانک گردشگری مستقر در شهر تهران میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف پژوهش، کاربردی میباشد. دادههای جمع آوری شده از طریق پرسشنامه با تکنیکهای آماری توصیف دادهها و تحلیل واریانس انجام گردیده است. نتایج پژوهش نشان میدهند که اولا در شعبی که بین راهبردهای مدیریت دانش و راهبردهای تکنولوژی سازگاری وجود دارد، از لحاظ عملکرد نیز تفاوت معناداری با شعبی که این سازگاری را تجربه نمیکنند، وجود دارد. به بیان دیگر فرضیه اصلی تأیید شده و با توجه به اختلاف میانگین نمره عملکرد شعب با راهبردهای سازگار و میانگین نمره عملکرد شعب با راهبردهای ناسازگار، میتوان این تفاوت را معنادار دانست. ثانیا عملکرد سازمانی شعب زیر حد متوسط میباشد.
- Abstract
- The role of knowledge management in attaining competitive advantage had been discussed in previous researchs to great extent. Howevere, the effect pf aligning knowledge management strategies and technology strategies on organizational performance had not yet been studied enough. In fact the lack of aligning between these strategies in tourism bank branches in Tehran actually has a lowering effect on organizational performance. The main aim of this research is the survey of the effect of aligning knowledge management strategies and technology strategies on organizational performance of Tourism Bank branches in Tehran. In terms of research objective, this study is applied. The data collected through questionnaire were analyzed using statistical techniques of data analyses and analysis of variance. The results of data analysis indicate that in branches that there was aligne between the strategies of knowledge management and technology strategies, there is also significant differences in terms of performance with branches that do not experience alignment there. In other words, the main hypothesis of research was confirmed and according to the mean differences, performance score of branches with compatible strategies and mean differences performance score of branches with incompatible strategies, there is a significant difference between two groups of branches. Moreover, it is found that the branches performance is below average.