طراحی برندینگ برای صنایع دستی
- رشته تحصیلی
- طراحی صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77658;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1228;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77658;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1228
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
- دانشجو
- سمانه دهقانی پوده
- استاد راهنما
- نسرین مقدم, وحید چوپانکاره
- چکیده
- صنایع خلاق، با توجه به بازار رقابتی بوجود آمده در دنیا، با استقبال مواجه شده و فضایی برای رشد و شکوفایی و درآمد زایی این صنایع فراهم گشته است. ایران نیز با توجه به تنوع آب و هوایی، منطقه ای و قریحه هنر پرور مردمانش، از گستردگی و تنوع بالایی در صنایع دستی (حدود 360 رشته) برخوردار است. اما با توجه به پتانسیل های موجود، آنچنان که باید این صنعت رشد نکرده است. لذا در این پژوهش، سعی شده تا به بررسی این صنعت و چرایی رکود آن پرداخته شود و در نهایت به ارائه راهکاری برای کمک به بازاریابی این رشته با ارائه یک برند که هم در فضای بین المللی و هم داخلی، بتواند به معارفه صحیح این محصولات بپردازد پرداخته شود. در این راستا لزوم استاندارد سازی برای تعیین خط مشی و حدود طراحی، برای فراهم آوری فضای نوآوری شناخته شد تا در برند به عنوان یک پاسخ و ایجاد نیاز در کاربر استفاده گردد. این شاخص های استاندارد به کمک متخصصین و اساتید این رشته تعیین گشت که در محصولات به ارزیابی توسط آن ها پرداخته می شود. این برند به صورت یک برند مادر به همراه زیر مجموعه ها بیان نموده شد. در نهایت برای داشتن یک نمونه واقعی از مفاهیم ارائه شده و با در نظر گیری مطالعات میدانی صورت گرفته که به صورت نمونه گیری تصادفی انجام پذیرفت، در بخش های مختلف، به طراحی قوری سفالین برای احیای فرهنگ خوردن دمنوش و اصلاح الگوی مصرفی طراحی شد.
- Abstract
- Innovative industries have grown wider in recent years and the competitive market has led to the opportunity of growing the share market of these industries. Iran has the variety of handicrafts based on its geographical and historical status, which is not used the potential it possess. This thesis focuses on the reasoning of this stagnation and find the solutions to help marketing in local and international market in a branding strategy form. For such a scope, standardization and finding red lines for an innovative area of design, was necessary. These indicators were obtained by help of professionals and professors of this area. For a better explanation of what are the key factors and how it can be used, and at the same time, revise the usage of black tea, a clay tea pot for Iranian culture of drinking herbal teas inspired by paintings found on Antiquities was designed. Key words: handicrafts, innovative industries, brand, standardization, clay.