عنوان پایان‌نامه

طراحی برندینگ برای صنایع دستی( مطالعه موردی: ظروف فلز)



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی برندینگ برای صنایع دستی( مطالعه موردی: ظروف فلز)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77660;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1229;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77660;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1229
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    امروزه محصولات صنایع دستی در کشور به علت جا ماندن از تکنولوژی های روز تولید، عدم تطابق با سلایق مردم، نداشتن کارایی و عملکرد مناسب به کالاهای تزیینی تبدیل گشته اند، این موارد و عدم برند سازی مناسب باعث گردیده اند تا این بازار از سهم مناسبی از فروش برخودار نباشد، این پژوهش با تحقیق در خصوص شناخت مشکلات این بازارها به این نتیجه رسید که عدم وجود استاندارد، ضعف برند سازی و طراحی محصول و همچنین عوامل هویتی مهمترین علل عدم موفقیت این بازار می باشد، لذا ضمن در نظر گرفتن مشکلات حوزه اجتماعی و مشکلات هویتی موجود در جامعه،تلاش در جهت ایجاد برندی پیشرو و فرهنگ ساز صورت پذیرفت، سپس در راستای فرهنگ سازی و با شناسایی یکی از رفتارهای غلط جامعه که مصرف زیاد چای سیاه می باشد تصمیم گرفته شد تا با معرفی جایگزینی سالم که همان دمنوش های گیاهی می باشند، پس از آن برای طراحی برند و چهارچوب طراحی از روش طراحی کسب و کار برای شناخت بهتر بازار پیش رو بهره گرفته شد و پس از طراحی برند به طراحی محصولی با همان خطوط تعیین شده پرداخته شد تا با روشی ترغیبی به اصلاح رفتار مصرف چای سیاه پرداخته شود.
    Abstract
    This days Iranian Handicrafts are losing their market share because of the lack of production technology, the gap with fashion taste and not being functional. they have been transformed to home decoration, without considering branding. This thesis tried to find problems of this market and found out that lack of standards, poor branding methods and design and personality are the key factors that effect this market. Therefor considering social and personality problems in third world countries, a pioneer brand in design and social responsibilities was built. For the case study the focus was on metal container. In researches it cleared out that drinking too much black tea as a common habit in Iran is a health threat and as a social health responsibility it was decided to promote Herbal Teas as a better alternative. For an influencing design it needed to be based on a brand that based on market following strategies that defined based on Business Model Generation, the final design is a persuasion product that persuade people to use herbal tea which is an Iranian handicraft. Keywords: Iranian Handicraft, Metal Container, Herbal tea, Branding, Business model