بررسی موانع و مشکلات عمده دوره های ضمن خدمت از دیدگاه معلمان دوره ابتدائی شهرستان خوی در سال ۸۵-۸۴
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 35484;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1246ع
- تاریخ دفاع
- ۱۰ تیر ۱۳۸۶
- دانشجو
- زهرا حاجی حسینلو
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- این پژوهش به منظور بررسی موانع و مشکلات عمده دورههای ضمن خدمت از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی در شهرستان خوی انجام شد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان خوی بود که در سال تحصیلی 85-1384 مشغول به تدریس بوده و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته حاوی 42 سئوال بسته- پاسخ و 1 سئوال باز-پاسخ استفاده شده و اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ 92% ارزیابی شده است. روش تحقیق این پژوهش روش پیمایشی از نوع تحقیقات توصیفی میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (فراوانی- درصد- میانگین) و آمار استنباطی (آزمون خیدو) استفاده گردیده است. برای رسیدن به اهداف تحقیق 4 سئوال پژوهشی در نظر گرفته شده است. نتایج بدست آمده از یافتههای پژوهش نشان میدهد که موانع و مشکلات عمده دورههای ضمن خدمت مواردی از قبیل روشهای تدریس و استفاده از رسانهها، زمان و مکان برگزاری و امکانات رفاهی، حمایت نکردن کارکنان و نیروهای ستادی از شرکت معلمان در دورهها و اهمیت ندادن مسئولین به نظرات و پیشنهادات آنان بین نظرات معلمان زن و مرد تفاوت معنیداری وجود داشت.
- Abstract
- this research accomplished on difficulties and obctacles on-service courses from the teachers of elementary schools pointof view,in khoy.universe is all elementary course teachers in khoy region in 1384-85 scholastic they are choosed by method semple random sampling. to accumulate of inputs of researcher questionnaire 42 closed-questions and 1 open-ended question is used and validity of assembled data,s assessmented by cronbakh alfa and it is %92.research metod of descriptive and deductive statistics is used.to reach to aims of assessment 4 research questions is planed. results of obtained from research showed difficulties and obstacles of in-service courses are such as :teaching metods,using of massmedia,time and place of sessions and their welfare facilities,lack of supporting of courses betwen officials and staff cadres and there were significient difference and indifference between male and female teachers.