عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ابعاد برند کارفرما بر جذابیت سازمانی با نقش تعدیل گری شبکه های اجتماعی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ابعاد برند کارفرما بر جذابیت سازمانی با نقش تعدیل گری شبکه های اجتماعی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74043;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74043
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    سمیه خوش گام
    استاد راهنما
    محمدعلی شاه حسینی

    درحال حاضر نبرد هایی بین سازمان ها برای جذب و استخدام متخصصین بخصوص به دلیل کمبود نیروی انسانی در آینده نزدیک صورت گرفته است.با این حال سازمان ها به جای جنگ برای استخدام افراد نخبه تمرکز بیشتری بر برند سازمان و بویژه روی برند کارفرمای سازمان داشته باشند. برند کارفرما مجموعه ای از مزیت های کارکردی، اقتصادی و روان شناختی است که به وسیله ی استخدام تامین می شود و توسط سازمان کارفرما شناسایی می شود. هدف برند کارفرما فراهم کردن اطلاعات برای افزایش تجربه اعضای درونی و بیرونی سازمان است. همزمان با گسترش رقابت در تمامی عرصه های کسب و کار، شرکتها شروع به رقابت و نبرد در عرصه ی جدیدی از بازار، کار کرده اند. جذب و حفظ نیروی کار ماهر و با تجربه تبدیل به چالش اصلی بسیاری از شرکت‌ها شده است. پژوهشگران متعددی به اهمیت سرمایه انسانی به عنوان منبع مزیت رقابتی اشاره کرده و ضرورت دستیابی به کارکنان شایسته و ماهر را گوشزد کرده اند. در نتیجه توسعه استراتژی های هوشمندانه برای تبدیل شدن به سازمان استخدام کننده )کارفرما( منتخب در بازار کار می تواند برای شرکت یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از انجام پژوهش بررسی تاثیر ابعاد برندکارفرما برجذابیت سازمانی با نقش تعدیل کنندگی رسانه های اجتماعی می باشد.در پژوهش حاضر ابتدا به معرفی مفاهیم برندسازی و برند کارفرما می پردازیم.سپس پیشینه مطالعاتی در خصوص برندکارفرما و کاربردهای آن و همچنین مدل های موجود را ارئه خواهیم کرد و در پایان ضمن بررسی تاثیر برندکارفرما بر جذابیت سازمانی در راستای جذب دانشجویان و کارکنان بالقوه با استفاده از منابع کتابخانه ای و مطالعات پیشین و طراحی پرسشنامه براساس مطالعات به بررسی میزان اهمیت این عوامل 383نمونه از میان دانشجویان روزانه رشته های مدیریت در دانشگاههای دولتی شهر تهران شامل دانشگاه تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، شهید بهشتی و علامه طباطبایی، مورد برسی قرار گرفت نتایج پژوهش این فرض برای محقق ایجاد گشته است که آیا رسانه اجتماعی تاثیر برند کارفرما بر جذابیت سازمانی را تعدیل می‌کند؟ در تحقیق حاضر جهت پاسخ‌گویی به این فرض از آزمون‌های همبستگی و ضریب مسیرpls استفاده شده است نتیجه آزمون همبستگی نشان دهنده این است که رابطه معنی‌داری بین برند کارفرما و جذابیت سازمانی وجود دارد،و رسانه های اجتماعی نیز این رابطه را تع
    Abstract
    At the moment there are battles between organization toward attracting and recruitment of professionals especially because of lack of human resource erelong. However, the organizations focuses their attentions on organization branding and especially on the organization employer branding for recruitment of the elite. The employer brand is series of functional, psychological and economic advantages which is provided by recruitment and identified by organization of employer. The purpose of employer brand is providing of information to enhance the experience of internal and external members of the organization. Companies began a season of competition on marketing concurrent with development of competition in all areas of business. Attracting and retention of skilled and experienced workforce has become a great challenge of many companies. Many researchers have mentioned the importance of human resource as a resource of competitive advantage and it is very important to obtain the competent and skillful staff. So the development of strategies intelligently to become a selected recruiter organization in marketing can create a stable competitive advantage for organization. The aim of this study is to evaluate the impact employer branding on organizational attractiveness together with moderating role of social media. In current study, concepts of branding and employer brand were introduced. Afterwards the literature review of employer brand and its applications were presented. At last the impact of employer brand on organizational attractiveness towards attracting of students and potential employees was assessed using library resources and previous studies based on questionnaire designed to assess the importance of these factors. 383 samples were assessed among students of management field of universities in Tehran, including Tehran University, Sharif University, Trabiat Modarres University, Shahid Beheshti University, Allameh Tabatabee University. The results gathered from