عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر افزایش منابع قرض الحسنه پس انداز از دیدگاه مشتریان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 610;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74364
- تاریخ دفاع
- ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- سهیل نصیری دیانتی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- گسترش فقر در جوامع امروز، از جمله دربعضی از کشورهای پیشرفته و بخصوص در کشورهای جهان سوم در حال توسعه است. قصور در ترویج فرهنگ قرض الحسنه، اوضاع نامساعد اقتصادی و سودهای وسوسه برانگیز بانکی، بخشی از عوامل فرساینده منابع قرض الحسنه هستند که باید با تجدید نظر در نگرش به این سپردهها ونیزکارمزدهای مربوطه بار دیگر آن را احیا و به سیستم بانکی باز گرداند. به همین منظور، پژوهش حاضر، با هدف شناسایی و بررسی عوامل موثر بر افزایش منابع قرض الحسنه پس انداز از دیدگاه مشتریان، صورت گرفت. این پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن، بوسیله اساتید و خبرگان بانک ملت بررسی و تأیید شده بود، انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، مشتریان دارنده حساب قرض الحسنه بانک ملت در سطح شهر تهران می باشند که از لحاظ آماری جزء جوامع نامحدود محسوب می شوند. در این تحقیق چون تعداد اعضای جامعه آماری مشخص نبود طبق فرمول تعیین اندازه نمونه در جامعه نامحدود در سطح خطای 5% تعداد اعضای نمونه برابر با 384 به دست آمده وپس از دریافت پرسشنامه های ارسالی360 پرسشنامه سا لم مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش، نشان داد راهکارهای موثر در سه دسته عوامل درون سازمانی، عوامل برون سازمانی و عوامل واسط طبقه بندی شده به طوری که متغیرهای عوامل درون سازمانی، عوامل واسط و عوامل برون سازمانی به ترتیب بالاترین تا پائین ترین اهمیت را از نظر میانگین دارا هستند.
- Abstract
- The poverty is spreading in developing countries, particularly in third World countries. Failure to promote a culture of saving loan and unfavorable economic conditions along with high interest rates in banks are parts of erosive factors to the saving account resources. So it is important to revise the view of the deposits as well as related fees and restore again to banking system. This study aimed to identify the factors influencing the increase of saving account money from the customer perspective. In this regard, a questionnaire was evaluated and confirmed by professors and experts of Mellat Bank. In order to evaluate the reliability questionnaire distributed among 30 of the population, and more than 0.7 Cronbach's alpha was calculated, confirmed the reliability of the questionnaire. The study sample was the account holder loan customers of Mellat Bank in Tehran, who statistically are the unlimited communities. Sampling method done sending by email to each customer in form of electronic questionnaire. In this study, the number of the population was not clear that’s why the formula was used to determine the sample. According to this formula, 384 people and 360 questionnaires were obtained. The research method was descriptive survey and the statistical methods used to analyze the data was exploratory factor analysis. The results showed that effective strategies can be classified on three categories; i.e. internal factors, external factors, intermediate factors. It is found that internal factors, intermediate factors and external factors, in order of highest to lowest importance, it term of the level, respectively.