عنوان پایان‌نامه

بررسی و تبیین قیمت گذاری ارزشی برای بیمه عمر از دیدگاه بیمه گذاران با استفاده از مدل ون وستن درپ



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و تبیین قیمت گذاری ارزشی برای بیمه عمر از دیدگاه بیمه گذاران با استفاده از مدل ون وستن درپ" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74125;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74125
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سعید باجلان

    هدف این پژوهش، تعیین طیف قیمت قابل قبول برای بیمه ی عمر از دید بیمه گذاران بیمه ی عمر با استفاده از مدل وَن وِستِن دُرپ می باشد. مدل ون وستن درپ، مدلی مبنی بر قیمت گذاری ارزشی و مشتری محور می باشد. لازم به ذکر است که این مدل بسیار مفید و کاربردی می باشد. در واقع با بررسی و تحلیل چهار پرسش، حساسیت مشتریان نسبت به قیمت را اندازه گیری می کند و دامنه ای برای قیمت قابل قبول را تعیین می کند. این تحقیق از منظر نوع تحقیق، تحقیق کمی از نوع توصیفی- پیمایشی و از منظر ماهیت کاربردی است. جامعه ی آماری این تحقیق تمام بیمه گذاران بیمه ی عمر شرکت بیمه ی ایران در شهر تهران و نمونه ی آماری بیمه گذاران در شعب منتخب شرکت بیمه ی ایران می باشد و داده ها از طریق پرسشنامه گردآوری می شوند و تحلیل توسط معادلات ساختاری لیزرل، اس. پی. اس. اس صورت می گیرد. قیمت، متغیر وابسته می باشد و عوامل مؤثر بر ادراک مشتری از قیمت یعنی درآمد، سن و تحصیلات و جنسیت متغیرهای مستقل می باشند. واژه‌های کلیدی: مدل وَن وِستِن دُرپ، قیمت گذاری ارزشی، مشتریان هدف
    Abstract
    The aim of this research is to identify the acceptable price of life insurance’s premium with a customer-based approach and by using Van Westendorp Price Sensitivity Scale. Van Westendorp Price Sensitivity Meter is one of the price sensitivity methods, which is used to measure price sensitivity of consumers. By analyzing four questions the sensitivity of consumers about the price is measured and the range of acceptable price is identified. The population of the study consists of all the life insurance policy-holders of Iran Insurance company in Tehran city. The sample of the study consists of the policy-holders of life insurance in selected branches of Iran Insurance company. The data are collected by a face-to-face questionnaire, which has two parts; demographic characteristics and Van Westendorp Price Sensitivity Meter. The frequency analyses of four questions are performed to obtain cumulative percentages in SPSS program. This is a Quantitative research and in terms of nature it is a Descriptive survey research. Dependent variable is price. Independent variables are different factors which affects the perception of customers about the price like: income, education, age and gender Keywords: Van Westendorp Price Sensitivity Scale, Value Based Pricing, Target customer