عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ادراک از برند، نفوذ اجتماع و خود بینی در تمایل به خرید کالاهای لوکس



    دانشجو در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ادراک از برند، نفوذ اجتماع و خود بینی در تمایل به خرید کالاهای لوکس" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73242;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73242
    تاریخ دفاع
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    محمد مروتی
    استاد راهنما
    سیدابوالقاسم میرا

    هدف اساسی از انتخاب موضوع وانجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید کالاهای لوکس است. جامعه مورد تحقیق دانشجویان دانشکده های مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران می باشند. پژوهش حاضراز نوع توصیفی پیمایشی با هدف کاربردی می باشد.به منظور آزمون فرضیه های تحقیق،داده های مورد نیاز ازطریق تکمیل پرسشنامه ی بسته 5گزینه ای لیکرت که به صورت حضوری در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، جمع آوری شده است.جامعه آماری 10400 ونمونه آماری طبق جدول مورگان تعیین شده 384نفر می باشدو روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری در دسترس بوده است.تجزیه و تحلیل داده ها به روش های آمار توصیفی واستنباطی وبانرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است.درنهایت تاثیر ادراک از برند ،نفوذ اجتماعی و خودبینی بر تمایل خرید کالاهای لوکس از نوع موبایل و لپتاپ بررسی شده است.همچنین نقش خودبینی به عنوان متغیر میانجی بر روابط بین نفوذ اجتماعی و تمایل به خرید ،ادراک از برند و تمایل به خرید سنجیده شده است.
    Abstract
    The basic aim of this study was to investigate the factors influencing the choice of subject and tend to buy luxury goods. The research population are students of the College of Management and Economics of Tehran University. The present study was descriptive survey aimed to test the hypotheses, it provides the data required by the 5-item Likert questionnaire packages to students that the person is located, collected 10400 samples Statistical population according to Morgan table 384 are determined by statistical sampling method for sampling arriving in Ast.tjzyh and descriptive and inferential statistical methods of data analysis software SPSS and PLS Vbanrm done Ast.drnhayt perceived effectiveness of brand, social influence and arrogance desire buy luxury goods from mobile and laptop review also assuming the role as a mediator in the relationship between social influence and willingness to buy, brand perception and purchase intention has been measured. Keywords: luxury, brand perception, social influence, vanity