عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر انتشار پیام در بازاریابی ویروسی از طریق ایمیل



    دانشجو در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر انتشار پیام در بازاریابی ویروسی از طریق ایمیل" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002321;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75233;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002321;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75233
    تاریخ دفاع
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    مرتضی سلطانی

    رفتار مشتریان در بازارهای اینترنتی با بازارهای فیزیکی کاملا متفاوت است و این امر مستلزم شناخت بازارهای اینترنتی و ماهیت آنان است تا از این طریق بتوان استراتژی های بهتری جهت کسب مزیت رقابتی در این بازارها تدوین کرد. یکی از این روش ها که امروزه مورد توجه بنگاه ها قرار گرفته است، بازاریابی ویروسی از طریق ایمیل است. هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر انتشار پیام در بازاریابی ویروسی از طریق ایمیل است. برای رسیدن به این هدف از طریق مطالعات گذشته، عواملی که در این موضوع دخیل بودند شناسایی شدند، با استفاده از متغیر های غنای رسانه، جذابیت، تمایلات بازرگانی، نگرش به پیام، تمایل به برقراری ارتباط با دیگران ،ارزش محتوایی درک شده برای دیگران و انتشار پیام، مدل پژوهش شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی توصیفی-پیمایشی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی افرادی که در معرض تبلیغات ایمیلی دوره های آموزشی قرار گرفته در شهر تهران می باشد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 384 نمونه قابل قبول جمع‌آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS 18انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که: ارزش ادراک شده بر انتشار پیام ، تمایل به برقراری ارتباط با دیگران بر انتشار پیام، نگرش به پیام بر انتشار پیام،غنای رسانه بر نگرش به پیام، جذابیت پیام بر نگرش به پیام تاثیر مثبت و معنادار دارد. ولی تمایلات بازرگانی بر نگرش به پیام تاثیر منفی و معنادار دارد.
    Abstract
    Abstract Behavior of customers in online markets with the physical markets is quite different, and this requires knowledge of markets and their online nature so that we can better strategies to gain competitive advantage in these markets will develop. One of these methods is that to be interested firms, viral marketing via e-mail. The aim of this study was to investigate the factors affecting the diffusion of viral marketing message via email. To achieve this goal through previous studies, the factors that are involved in this issue were identified, using variable media richness, charm, business trends, attitudes to the message, desire to communicate with others, understanding the value of content and spread the message to others, based on the research model is. Research methodology, in terms of purpose, functional and descriptive survey method is based on which employ questionnaire and survey data collected is required. The population of the research, all those who were exposed email training courses in Tehran, Using simple random sampling method, the number of 483 samples were collected acceptable. Data analysis using correlation analysis and structural equation modeling was done with the help of software AMOS 18. The results suggest that the perceived value of the message, a desire to communicate with others spread the message, view the message on the propagation of the message, rich media messages attitude, the attitude attractive message to message a significant and positive impact. But the tendency of Commerce is negative and significant impact on the attitude of the message. Key words Viral marketing, perceived value, forward of message, attitude of message, commercial intention, media richness, humor of message