عنوان پایاننامه
تحلیل تاثیر ابزارهای ترفیع فروش بر وفاداری مشتریان بیمه پارسیان با توجه به متغیر تعدیلگر بازاریابی داخلی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73091;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002154;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73091;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002154
- تاریخ دفاع
- ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- سیدابراهیم موسوی
- استاد راهنما
- ابوالفضل خسروی
- چکیده
- هدف از انجام این پژوهش تحلیل تاثیر ابزارهای ترفیع فروش بر وفاداری مشتریان بیمه ی پارسیان با توجه به متغیر تعدیل گر بازاریابی داخلی بود که برای انجام این پژوهش از مبانی نظری وسیعی در زمینه ی ترفیع فروش، وفاداری و بازاریابی داخلی استفاده گردید. با توجه به مدل مفهومی پژوهش فروش حضوری، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به عنوان متغیر های مستقل در نظر گرفته شدند و متغیر وفاداری به عنوان متغیر وابسته و متغیر بازاریابی داخلی تحت عنوان متغیر تعدیل گر مورد تحلیل قرار گرفتند. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کارکنان بیمه ی مرکزی پارسیان و مشتریان این مجتمع در شهر شیراز بود که تعداد کارکنان 18 نفر بود که به روش سرشماری انجام گرفت. در مورد نمونه گیری مشتریان. به ازای هر کارمند 4 مشتری وی به طور تصادفی انتخاب گردید. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدند و با نرم افزار های آماری SPSS و AMOS مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان می دهد که روابط عمومی، فروش حضوری و بازاریابی مستقیم بر وفاداری مشتریان اثر مستقیم و مثبت دارد اما بازاریابی داخلی ارتباط بین ابزارهای ترفیع فروش و وفاداری مشتری را تعدیل نمی کند. فروش حضوری دارای بالاترین درصد تبیین وفاداری مشتری بود لذا پیشنهاد می شود بیمه ی پارسیان از این ابزار بیش تر استفاده کند.
- Abstract
- The following research tries to analyze the impact of sales promotion tools on the loyalty of customers of Parsian Insurance Co., considering moderator variables of internal marketing. To carry out this research, wide theoretical principles in sales, loyalty and internal marketing promotion were used. Considering the conceptual model of the research, personal selling, public relations and direct marketing were considered as independent variables and variables of loyalty was considered as dependent variable, while variable of internal marketing was analyzed as the moderator variable. The statistical population in this research included all 18 staff of Central Parsian Insurance Co. and customers in this complex in Shiraz County, and the sampling method was survey. In sampling from the customers, 4 customers of each employee were randomly chosen. The data for this research was collected by questionnaire and analyzed by SPSS and AMOS statistical software. Findings suggest that public relations, personal selling and direct marketing have positive and significant impact on customers’ loyalty, while internal marketing does not moderate the relation between sales promotion tools and customers’ loyalty. Personal selling had the highest percentage of explaining customers’ loyalty. Hence, it is recommended that Parsian Insurance Co. uses this tool more. Keywords: sales promotion tools, loyalty, internal marketing, Parsian Insurance , marketing mix