عنوان پایان‌نامه

شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر توسعه گردشگری تندرستی در ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر توسعه گردشگری تندرستی در ایران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77852;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77852;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 767;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 767
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سید مجتبی سجادی

    گردشگری تندرستی در سال های اخیر از جایگاه ویژه ای در بین کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری برخوردار شده و ارتقاء گردشگری تندرستی با توجه به افزایش فرصتهای شغلی، از جمله اولویت های طرح های توسعه ای هرکشوری می باشد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی و ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه کسب و کارهای گردشگری تندرستی در ایران می باشد. در این تحقیق پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق و مصاحبه با خبرگان صنعت، عوامل مؤثر بر توسعه کسب و کارهای گردشگری تندرستی، شناسایی و سپس با استفاده از پرسشنامه ارزیابی گردید. داده های حاصل از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS2 ارزیابی شدند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که عوامل مؤثر بر توسعه کسب و کارهای گردشگری تندرستی را می توان به عوامل سیاسی- قانونگذاری، اجتماعی-فرهنگی، اقتصادی، بازاریابی، تحقیق و توسعه و ارزش های پیشنهادی دسته بندی کرد. توسعه کسب و کارهای گردشگری تندرستی در ایران، نیازمند ایجاد زیرساخت های قانونی و فرهنگی و اقتصادی می باشد و از طریق تحقیق و توسعه، بازاریابی و ارائه ارزش های پیشنهادی متمایز می توان به بازار هدف بزرگی دست یافت. توسعه گردشگری تندرستی در کشور علاوه بر ارزآوری، اشتغالزایی و کارآفرینی بومی، موجب بهبود تصویر کشور در سطح بین الملل و تبادل فرهنگی و دانش فنی می گردد.
    Abstract
    In recent years, wellness tourism has the special place among all member countries of the World Tourism Organization and the promotion of wellness tourism Due to the increasing job opportunities, among the prioritiesis the development plans of each country. Thus according to Iran's capacities in this sector, the main objective of this research is to identify and evaluate of the factors affecting the development of wellness tourism businesses in Iran. In this study, after theoretical studies and historical research and interview with industry experts, factors affecting the development of wellness tourism businesses, identify and to evaluate them, questionnaires were used. Data from the questionnaires were analyzed by structural equation modeling (SEM) by software PLS2 .The results show that the factors affecting the development of wellness tourism businesses ,can be attributed to political–legal, socio-cultural, economic, marketing, research and development and the value proposition divided.Using the findings of this study can be concluded that the development of wellness tourism businesses in Iran, requires strong determination of the government to create legal, culture and economic infrastructures in Iran and through research and development, marketing and provide differentiated value proposals can be achieved huge target market. Development of wellness tourism businesses in the country in addition to hard currency earnings, employment and local entrepreneurship, improve the country's image in the international and cultural exchange and technical knowledge causing.