عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین سن ،پایگاه اقتصادی،تحصیلات والدین با سطوح تحول من در دانش آموزان دختر ۱۰ تا ۱۳ ساله شهرستان کبودراهنگ



    دانشجو در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین سن ،پایگاه اقتصادی،تحصیلات والدین با سطوح تحول من در دانش آموزان دختر ۱۰ تا ۱۳ ساله شهرستان کبودراهنگ" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 666;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74360;کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 666;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74360
    تاریخ دفاع
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    رضا پورحسین

    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سطوح تحول «من» و تحصیلات والدین در دانش آموزان دختر 10 تا 13 ساله شهرستان کبودراهنگ می باشد. طبق فرضیات پژوهش، دانش آموزان رده سنی بالاتر، دانش آموزان دارای طبقه اجتماعی بالاتر و دانش آموزانی که والدین آنها در سطح تحصیلات بالا برخوردارند همگی از سطوح تحول «من» بالاتری نیز برخوردارند. همچنین بیشترین فراوانی دانش آموزان دختر این شهر در سطح تحول E4 یا همنوا قرار دارند. نمونه پژوهش حاضر شامل 208 دختر 10 تا 13 ساله شهرستان کبودراهنگ بوده که با روش نمونه گیری خوشه ای در دسترس از مدارس آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ انتخاب شده اند. طرح تحقیق از نوع همبستگی بوده و با توجه به اهداف آن، از پرسشنامه تحول من "لووینگر" استفاده شده که بصورت گروهی اجرا گردیده است. نتایج حاصل با استفاده ازنمودارها وجداول توصیفی ودر بخش استنباطی با روش همبستگی رتبه ای اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که بیشتردختران 10 تا 13 ساله شهرستان کبودراهنگ در سطح همنوایی قرار دارند . در زمینه ارتباط «تحول یافتگی من» و تحصیلات والدین نتایج نشان می دهد که ارتباط معنی داری وجود دارد و در زمینه ارتباط تحول یافتگی من و پایگاه اقتصادی نیز ارتباط معنی دار است. همچنین بین سن دانش آموزان و سطوح تحول من نیز ارتباط معنی دار می باشد و با افزایش هر سه (سطح تحصیلات، پایگاه اقتصادی و اجتماعی و سن) تحول یافتگی من سطح بالاتری را نشان می دهد. کلیدواژه ها: سطوح تحول من، تحصیلات والدین ، سن، پایگاه اقتصادی
    Abstract
    The present study is conducted to investigate the relationship between Me Evolution rate and parent’s study level among female 10-13 years old students. It is hypothesized that the higher age, higher social situation and high literacy level of parents have positive and significant effect on Me Evolution rate among participants. It is also hypothesized that the E4 evolution level is more frequent among statistical society. The study is conducted in Kaboudrang’s secondary schools and 208 participants were selected by in- available categorical method of sampling. The Me Evolution Questionnaire of Lowinger which is a group based measuring scale is used as the research tool. The research data were analyzed by two description and inferential methods. In description part, results are illustrated as tables and graphs and in the inferential part, the statistical method of Spearman’s correlation is used to analyzing of data. Findings of the research show that nearly all of participants are in E4 Me Evolution state. There is also positive and significant relation between Me Evolution rate and study level of parents. This relation is also evidence between Me Evolution state and economical level of student’s family. However the results indicate a positive and significant relation between Me Evolution rate and age of participants. It is concluded that increasing in all independent variables level (age, Economical and social situation) result in increasing of Me Evolution state of participants. Key words: Me Evolution Levels, Parent’s Literacy, age, Economic situation.