عنوان پایاننامه
ارائه مدلی برای موفقیت وب سایت های ارائه دهنده دوره های آزاد انبوه بر خط
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74543;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74543
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- شیما رزاقی
- استاد راهنما
- مهدی شامی زنجانی
- چکیده
- هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده دورههای آزاد انبود بر خط (MOOC)می باشد. این پژوهش در 3 فاز انجام شده است. در فاز نخست، وب سایتهای ارائه دهنده موک و عوامل موثر در موفقیت هر یک از ادبیات و پژوهش های مرتبط استخراج گردید. در فاز دوم، ضمن شناسایی خبرگان مرتبط با موضوع، پانلی از خبرگان جهت اجرای روش دلفی با هدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده موک تشکیل شد. ورودی این فاز، عوامل بدست آمده طی فاز 1 و نظرات خبرگان است. در این فاز طی برگزاری 3 مرحله دلفی، عوامل کلیدی موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده موک شناسایی گردید. علاوه بر این، عوامل موفقیت دوره های آزاد انبوه بر خط از حیث توانایی و اثرشان در موفقیت وب سایت های ارائه دهنده آنها، توسط خبرگان پانل مقایسه شدند. در فاز سوم با توجه به انواع خروجی های بدست آمده از فاز دوم، مدل موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده دورههای آزاد انبود بر خط ارائه گردید. بر اساس اطلاعات محقق، این پژوهش از دو منظر جز نخستین پژوهش ها است. ابتدا ارائه عوامل کلیدی موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده موک در کنار هم، و ارائه مدل موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده موک. مدل ارائه شده می تواند به عنوان ابزاری مناسب جهت ارزیابی موفقیت، سنجش وضعیت، پیش بینی و آسیب شناسی های مرتبط با ارائه دوره های آزاد انبوه برخط در وب سایت ها، مورد بهره برداری قرار گیرد.
- Abstract
- Creating a Model for Success of Massive Open Online Courses Websites (MOOCs) is the main purpose of this research. This research was conducted in three phases. In the first phase, MOOCs provider Websites and success factors in each of the relevant research literature extracted. In the second phase, with the purpose of identification key success factors for MOOCs provider websites, the relevant experts for a panel of experts to implement the Delphi method identified. The input of this phase was the factors and expert opinions obtained during the first phase. In this phase the key success factors for MOOCs websites were identified during the third stage of Delphi. Moreover, many key success factors of MOOCs websites, in terms of ability and Web sites that provide them, were compared by a panel of experts. In the third phase due to a variety of output obtained from the second phase, the model for Success of Massive Open Online Courses Websites presented. To our knowledge, this study is the first study in this context. First, presentation the key success factors together & a model of success for MOOCs websites. The proposed model can be used as a tool to assess the success, situation analysis, forecasting and pathology associated with many free online courses on the web site.