عنوان پایان‌نامه

مدل ارزش ویژه برند و تعیین اثر حمایت مالی برآن (مطالعه موردی: بانک سامان و فدراسیون والیبال ایران)



    دانشجو در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مدل ارزش ویژه برند و تعیین اثر حمایت مالی برآن (مطالعه موردی: بانک سامان و فدراسیون والیبال ایران)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2331;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74331;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2331;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74331
    تاریخ دفاع
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    حسین رجبی نوش آبادی

    یکی از قویترین ابزارهای ارتباطی در ورزش حمایت مالی است. برای گسترش این ابزار نیاز به بررسی اثربخشی حمایت مالی در ورزش وجود دارد. هدف: هدف از انجام این تحقیق ارائهمدل ارزش ویژه برند و تعیین اثر حمایت مالی بر آن با توجه بهمطالعه موردی رابطه بانک سامان و فدراسیون والیبال ایران می باشد. روش شناسی: تحقیق به‌روش همبستگی- پیمایشیانجام شد. نمونه‌ها شامل 272 تن از مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال 2014 – 2015 بودند. ابزار تحقیقپرسشنامه محقق ساخته‌ای با 69 سوال بود. پایایی پرسشنامهبیشتر از 92/0 به‌دست آمد(01/0 P<). یافته‌ها: در این پژوهش حمایت مالی بر 6 عامل تبیین کننده¬ی ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری اثر معناداری دارد. این 6 عامل برجستگی، تصویر سازی، عملکرد محصول، قضاوت، احساسات و همنوایی هستند که به طور مستقیم بر ارزش ویژه برند اثر دارند که به صورت مدل معادلات ساختاری گزارش شده است. نتیجه گیری:حمایت مالی بانک سامان اثر مثبتی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری بانک سامان داشته است و مدل ارزش ویژه برند نیز شاخص های نیکویی برازش را به دست آورده و مطابقت بالایی با مدل‌های موجود نشان داد. ارزش ویژه برند ابزار مناسبی برای تعیین اثر بخشی حمایت مالی است. کلمات کلیدی:حمایت مالی، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، برند، بانک سامان، والیبال
    Abstract
    One of the most popular comminucation tools in sport industry is sponsorship. To develop this tools ,there is needed to evaluate the effectiveness of sport sponsorship. Purpose: The purposes of this study were to Model of customer-based brand equity & Determine the Effect of Sponsorship on Sponsor. (Case Study: Saman Bank & I.R. Iran Volleyball Federation) Methodology: The method of research was descriptive - survey conducted. The population sample consisted of 272 fans of I.R. Iran Volleyball Federation matchsin the World League 2014. Research tool built questionnaire with 64 closed questions were answered. Cronbach's alpha reliability test was up to 0/92 (P<0/01). Founding:In this study sponsorship has a significant effect on 6 factor that predicting customer based on brand equity (CBBE). The 6 factors are, salience, brand image, performance,judgment ,feeling and resonance that have a direct effect on brand equity, it has been reported by structural equation modeling. Results:Saman Bank sponsorship has a positive effect on customer-based brand equity. Goodness of fit indices of the customer based brand equity model have won and Showed high agreement with current models.Brand equity is a useful tool for determining the effectiveness of sponsorship. Keywords: Sponsorship, Customer based- brand equity, Saman Bank, Volleyball