عنوان پایان‌نامه

بازطراحی منظر میدان هفت تیر



    دانشجو در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بازطراحی منظر میدان هفت تیر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    معماری‌ منظ‌ر
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11557;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77984;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11557;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77984
    تاریخ دفاع
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدامیر منصوری

    هفت تیر میدانی ست ارگانیک به وجود آمده از به هم رسیدن مسیرهایی که ترافیک خود را به آن می‌ریزند. اما این میدان پیش از این که میدان باشد یک فضای شهری و انسانی ست زیرا در متن فضاهای مسکونی، اداری و تجاری خرد و یا حتی فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است. لبکن این فضای انسانی برای حل مسئله تزافیک کیفیفت خود را از دست داده است. اغتشاش بصری، عدم احساس امنیت، خوانا نبودن و گستردگی غیرانسانی شده آن فضا را به دالان بزرگراه‌ها بدل کرده است. سیاست‌های به‌کاررفته برای حل مشکل این میدان، بدون دریافت معنی اصلی آن سال هاست برای تسهیل عبور خودرو ها، پیاده را بیشتر به انزوا می‌برند و نادانسته بر گرایش افراطی جامعه به استفاده از خودروها دامن می‌زند. ایجاد فضاهایی سهل الوصول، مطلوب و امن که به سواره و پیاده القا کند که شهر از آن انسان‌ها و نه خودرو هاست می‌تواند به سواره‌ها بفهماند که خودرو برای خدمت به انسان ساخته شده و نه فضاهای انسانی برای خدمت به خودرو. طراحی منظر میدان هفت تیر با نظر به معنای این میدان سعی در انسانی کردن این فضا کرده است.
    Abstract
    Haft-e-Tir Avenue is created organically by the paths that direct their traffic into this Avenue. However, this space is primarily a human-urban space since it is located in the context of residential, retail, and cultural uses. Nevertheless, this human-space has lost its quality in favor of solving the problem of traffic congestion. Visual disturbance, the sense of not being secure, not being conceivable, and its inhumane extensively has altered it to the corridor of highways. The policies that are used to slove the problem of this avenue, without knowing the original meaning of it, have isolated the pedestrian for decades. Therefore, unintentionaly they accelerate the extreme tendency of society to use the cars. Designing accessible, convenient, and safe spaces can inspire the cars and pedstrian that the city is for humen not for cars, so people will understand that car is to serve the humen, and the human spaces are not to serve the cars. Designing the landscape of Haft-e-Tir Avenue, knowing its meaning, tries to create a human space. Key words: Urban landscape, Square , dense city, humanal city, structural paths, extensiveness