مطالعه اثر آگهی های بازرگانی سیمای ج.ا.ا بر سبک زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس سطح تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76055;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76055
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
- دانشجو
- رویا حجت
- استاد راهنما
- طاهر روشندل اربطانی
- چکیده
- تبلیغات بازرگانی به علت گستردگی انتشار از طرق مختلف، با آحاد جامعه ارتباط زیادی دارد و مردم بدون اینکه بخواهند به طور روزمره با تبلیغات بازرگانی در تماس هستند. این تماس مستمر باعث می شود که تبلیغات بر سبک زندگی تاثیر بگذارد. در این پژوهش در نظر است تاثیر تبلیغات بر روی سبک زندگی دانش آموزان بررسی شود. جامعه آماری دانش آموزان دبیرستانی هستند و تحقیق از طریق پرسشنامه ای انجام خواهد شد. پرسشنامه حاوی سوالاتی در مورد انواع تبلیغاتی که دانش آموز مشاهده کرده و یا شنیده و میزان تکرار و تاثیر آن بر سبک زندگی آن هاست. در تحلیل داده ها میزان ماندگاری تبلیغ در ذهن دانش آموزان، تبلیغات تاثیر گذار و چگونگی تاثیر تبلیغ بررسی خواهد شد. مدل تحقیق عبارت است از تاثیر تکرار تبلیغ، ماندگاری تبلیغ در ذهن دانش آموز، واکنش دانش آموز در شرایط مختلف به تبلیغ از جمله تمایل یا عدم تمایل به خرید آن کالا و یا تقلید از اجرای تبلیغ به صورت تکرار یا رفتار در زندگی خواهد بود.
- Abstract
- Widespread dissemination of commercial advertising in different ways has wanted and unwanted communication with people on a daily basis. This constant contact makes the advertising to have impact on lifestyle. In this study, the effect of advertising on the lifestyle of students is investigated. The study focuses on high school students, and data will be collected by a questionnaire. The questionnaire contained questions about the types of ads that students have seen or heard, repetition rate and its impact on their lifestyle. In data analysis the remembrance rates of advertised in the minds of students, and the effect of advertising and how it affects will be reviewed. The research model includes the effect of repeated ad, remembrance in the student's mind, student reaction to ads, willingness or unwillingness to buy the goods and imitating of the ads on daily life.