عنوان پایاننامه
بررسی راهکارهای بازاریابی ترویج و توسعه رشته بوکس
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74409;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 986;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74409;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 986
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- علی دانشمندفرد
- استاد راهنما
- ابراهیم علی دوست قهفرخی
- چکیده
- هدف از پژوهش حاضر بررسی راهکارهای بازاریابی توسعه و ترویج رشته ورزشی بوکس بود. نوع پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات توصیفی بود و به روش میدانی انجام شد. جامعه¬ آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران، مربیان و ورزشکاران رشته بوکس، مدیران باشگاه¬های بوکس و اساتید مدیریت ورزشی (به خصوص گرایش بازاریابی ورزشی) که تعداد آن¬ها به صورت تقریبی 100 نفر بودند. نمونه آماری این پژوهش با توجه به تعداد جامعه آماری، کل شمار بود که با توزیع پرسشنامه در بین اعضای جامعه آماری در انتها 80 پرسشنامه عودت داده شده، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته بود که به بررسی راهکارهای بازاریابی ترویج وتوسعه رشته بوکس در چهار مؤلفه (امکانات و اماکن ورزشی، تبلیغات، حمایت مالی و رسانه¬های جمعی) پرداخت. روایی و پایایی پرسشنامه¬ مورد استفاده با استفاده از نظرات اساتید و نرم¬افزار محاسبه شد. روایی پرسشنامه¬ها 12 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار دادند و جهت محاسبه پایایی پرسشنامه¬ها از روش آلفای کرونباخ استفاده و 87/0 گزارش شد. در بخش آمار توصیفی فراوانی، درصد فراوانی، شاخص¬های گرایش مرکزی (میانگین) و شاخص¬های پراکندگی (انحراف معیار) و برای بررسی توزیع داده¬ها از آزمون کلوموگرف اسمیرنوف و برای آزمون فرضیه¬ها از آزمونتی تک متغیره و فریدمن استفاده شد. یافته¬های پژوهش نشان داد: مهمترین موانع توسعه و ترویج رشته ورزشی بوکس عبارت بودند از: نبود نظام برنامه¬ریزی منسجم برای جذب منابع مالی و اقتصادی غیردولتی و عدم برگزاری مسابقات آموزشگاه¬ها در سطح استان و کشور. همچنین، موانعی از قبیل گران بودن وسائل و تجهیزات، مغایر بودن این ورزش با اصول مذهب و یا فرهنگ کشور و عدم تدریس این رشته ورزشی در دانشگاه؛ از نظر افراد نمونه نقش چندانی در توسعه و ترویج رشته بوکس نداشتند. مولفه¬ تبلیغات و بیشتر گویه¬های آن (به جز 3 گویه)، مولفه حمایت¬های مالی و گویه¬های آن (به جز 2 گویه)، میانگین مؤلفه رسانه¬های گروهی و تمامی گویه¬های آن و همچنین، میانگین مؤلفه امکانات و اماکن و تمامی گویه¬های آن از میانگین فرضی مورد وصف در پرسشنامه (66/3) بیشتر و معنی¬دار بود (05/0P ?). مسئولین و مدیران فدراسیون بوکس و به خصوص هیأت¬های استانی می¬توانند از این راهکارها جهت رشد و ترویج رشته-های ورزشی از جمله بوکس استفاده کنند.
- Abstract
- The purpose of research was Evaluate the Barriers and Techniques of development and Promotion Marketing of Box. For this purpose a sample group of 366 students were chosen by using casual sampling method and Cocoran sampling formula. The disperrsion evenness of the sample group was included from all the three grades and educational regions.the studied dependent variable in the present research was the cocial aberration of the adolescents between 14 to 18 which was divided into 4 categories of using alcholic beverages, narcotics,having illegitimate relations and not regarding social norms. lndependent variables included sports and phsical activities. The method for gathering information in this research was the verified questionnaire base upon Krunbakh Alfa with a degree of 0.84, 0.78, 0.79 and 0.85 respectively for using alcoholic beverages,narcotics,having illegitimate relations and not regarding social norms which had the needed permanency for comparison. the analysis of the information was done using independent t test to determine the existing differences between the athletic and non-athletic adolescents.the results showed that there was a meaningful difference between the athlectic and non-athletic adolescents' outlook on using alcoholic beverages and narcotics and that the athletic adolescents had a more negative conception of these indexes in comparison with non-athletic ones.also there wasn’t difference between these two groups regarding having illegitimate relations and not regarding social norms.based upon this observation it is suggested that including organized sportive activities in the schools educational programs can be considered by the people in charge as one of the methods to prevent social aberrations.