عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت تعارض در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان



    دانشجو در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت تعارض در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2420;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74669;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2420;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74669
    تاریخ دفاع
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

    امروزه­ نیروی ­انسانی ­به ­عنوان ­اصلی­ ترین ­دارایی ­و پیچیده­­­­­­­­ترین ­عنصر سازمان­ها مطرح­است، وجود همکاری و همدلی ­بین ­این ­منابع ­ارزشمند ­از جمله ­مهم ­ترین ­عوامل ­اساسی ­برای ­موفقیت ­در همه­ سازمان­ها ست. مدیریت تعارض­ یکی ­از عوامل ­تأثیرگذار بر عملکرد ­است. کارکنان موفق قادرند برای بهبود عملکردشان، مهارتهای بین فردی قوی را با دانش تخصصـی ترکیـب کننـد. هدف از انجام این مطالعه، بررسی رابطه هوش هیجانی با مـدیریت تعـارض در کارکنان اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان بود. روش کار این پژوهش یک مطالعه توصیفی- تحلیلی بود . جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان تمام وقت اداره ورزش و جوانان هرمزگان به تعداد 90 نفر می­باشد. با توجه به محدود بودن تعداد جامعه آماری حجم نمونه برابر جامعه آماری لحاظ گردید(N=n). سپس در جمع آوری پرسشنامه تعداد 74 پرسشنامه در مجموع قابل بررسی قرار گرفت که (75 درصد) پرسشنامه برگشتی می باشد. اطلاعات لازم از طریق پرسشـنامه­هـای مشخصـات فـردی، مدیریت تعارض رابینز و هوش هیجانی شرینگ جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSSاستفاده شـد. برای تحلیل آماری از آزمونهای مجذور کای و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد، بین هوش هیجانی با تمامی سبک­های مدیریت تعارض رابطه معناداری وجود دارد. نتایج رگرسیون نشان داد، تنها بعد خود تنظیمی توانایی پیش بینی مستقیم مدیریت تعارض را در کارکنان اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان دارد. بنابراین ضروری است در انتخاب و بهبود عملکرد کارکنان ، هوش هیجانی مورد توجه قرار گیرد و با آموزش مداوم کارکنان در زمینه راهبردهای مدیریت تعـارض، راهبرای شناخت و برخورد به موقع و صحیح تعارض هموار گردد. واژگان کلیدی: هوش هیجانی، ضریب هوش هیجانی، تعارض، مدیریت تعارض
    Abstract
    Today, the human force is supposed to be the most original property and the most complex component of the organisms, the cooperation between these valuable resources is among the most important principal factors for success in all 0rganization. The management of the contradiction is one of effective factor on performances. Successful employee integrate strong interpersonal skills with technical knowledge to improve their performances. Emotional Intelligence not only provides the basis to further these skills, but also plays an important role in efficiency of group members and solves conflicts using emotions. The aim ofthis study was to determine relationship between Emotional Intelligence with conflict management among Employees Youth and Sports Department of Hormozgan Province. Methodology of this study was a cross-sectional study. The population of the investigation is all full-time employees 90 people of the Youth and Sports Department of Hormozgan. Due to the limited number of population was the sample size population (N = n). The questionnaires were collected in a total of 74 questionnaires were examined (75%) of the questionnaire is returned. Data from the questionnaires demographic, Sheering emotional intelligence, conflict management and Robbins were collected. SPSS software was used for data analysis. Statistical analysis Chi-square test, Pearson correlation and multiple regression were used. The results showed a significant relationship between emotional intelligence and conflict management styles all there. The results showed that, after only a self-regulatory predictability in direct conflict management staff of Youth and Sports Department of Hormozgan province. Emotional intelligence is an important factor to recognize and solve conflicts. Therefore, it is essential to improve the performance of employees, consider emotional intelligence and the continuing education of conflict management would help employees to recognize and manage conflicts timely and properly. Key words: emotional intelligence, emotional intelligence quotient, conflict, conflict management