ارزیابی خدمات لجستیک با ترکیب سه رویکرد تئوری فازی، بهبود عملکرد کیفیت و برنامه ریزی آرمانی
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72765;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72765
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- علیرضا رودگر
- استاد راهنما
- عالیه کاظمی
- چکیده
- در دنیای رقابتی امروز چگونگی انتقال و تبدیل خواسته ها و انتظارات مشتریان به اقدامات و تدابیری که منجر به توسعه و بهبود خدمات و محصولات می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع سطح رضایت مندی مشتریان تا حد بسیار زیاد به برآورده کردن نیاز ها و خواسته هایشان بستگی دارد. خدمات لجستیک نیز یکی از عوامل اصلی و مهم در زنجیره تأمین به شمار می رود که از لحاظ اقتصادی و مدیریتی به عنوان یک موضوع استراتژیک و مزیت رقابتی مورد توجه دولت ها و بنگاه ها قرار گرفته است. در این پژوهش، خواسته ها و انتظارات مشتریان از ارائه دهنده ی خدمات لجستیک از طریق رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی گروهی رتبه بندی و به منظور تعیین اولویت الزامات خدمات از رویکرد گسترش عملکرد کیفیت در شرایط فازی بهره گرفته شده است و در پایان با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده در ارتباط با الزامات خدمات، مدل ترکیبی جهت گزینش آن دسته از الزامات خدمات که نیازمند توسعه و بهبود هستند با رویکرد برنامه ریزی آرمانی چندبخشی بسط داده شده است. مدل ارائه شده در این پژوهش قادر به در نظر گرفتن اهداف مختلف در ارتباط با الزامات خدمات در حوزه لجستیک می¬باشد. مدل برنامه ریزی آرمانی چندبخشی در این پژوهش تلفیقی است از درجه اهمیت الزامات خدمات به همراه محدودیت های در نظر گرفته شده بر اساس اهداف لجستیک می باشد.
- Abstract
- In today's competitive world, Way of transferring and conversion customers' demands and expectations to actions that led to the development and improvement of services and products is very important. Actually, the level of customer satisfaction greatly depend on satisfy their needs and desires. Logistics services is also one of the major factors in the supply chain that in view of the economic and management has been as a strategic issue and competitive advantage to the attention of governments and firms. In this research, we use a group FAHP method for ranking customers' demands and expectations from Logistic services provider. Also, we use of quality function deployment in fuzzy conditions for prioritize services requirements. In the end, according to the limitations related to requirements of services, has been developed a combined model with multi-section goal programming approach. The presented model in this study is able to the associated consider different purposes with the services requirements in the field of logistic. In this research, multi-section goal programming model is combination of services requirements importance and limitations based logistic purposes.