نقش برند سازی بر ایجاد یک تصویر ماندگار از شهر اصفهان در بین توریست ها
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 886;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73174;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 886;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73174
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- شقایق امیرجاوید
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- برندسازی مقصد گردشگری یکی از استراتژیهای نسبتاً نوظهور در جذب گردشگران میباشد. این استراتژی، ابزار کارآمد برای بازاریابی مقصدهای گردشگری است زیرا برند، به مقصد گردشگری هویت و شخصیت میدهد و آن را از سایر مقصدهای گردشگری متمایز میسازد. در این پایان نامه به بررسی نقش برند سازی بر ایجاد یک تصویر ماندگار از شهر اصفهان در بین توریست ها خواهیم پرداخت که این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از از نظر روش ، پیمایشی می باشد. برای انجام آن از طریق توزیع پرسشنامه در بین 384 نفر از گردشگران شهر اصفهان در سال 1394 که به وسیله فرمول کوکران محاسبه شده بود استفاده شد . این پژوهش دارای 6 فرضیه در جهت ایجاد تصویری ماندگار در ذهن گردشگران شهر اصفهان به وسیله برندسازی از این شهر می باشد که بر اساس تجزیه و تحلیل داده های حاصل از جمع آوری پرسشنامه ها که به وسیله نرم افزار spss انجام شد کلیه فرضیه ها مورد قبول قرار گرفت. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که آگاهی و شناخت گردشگران از اصفهان و تصویر اصفهان به مثابه یک مقصد گردشگری در نزد گردشگران دارد که به رضایتمندی آنها می انجامد که در نتیجه باعث وفاداری آنها به مقصد به صورت افزایش احتمال بازدید مجدد یا توصیه اصفهان به دیگران دارد . در نهایت این پژوهش نشان می دهد که می توان از طریق برندسازی به عنوان چارچوب منتظم برای درک مکانیزم های تاثیرگذار بر رضایتمندی و وفاداری گردشگران استفاده کرد.
- Abstract
- Branding tourist destination is one of the relatively new strategies to attract tourists. This strategy is an efficient tool for marketing tourism destinations, because the brand gives the tourism destination identity and character and makes it difference from the other tourism destinations. In this thesis will pay to investigate the role of branding to create a lasting image of Isfahan city among the tourists which this research in perspective of goal is practical and in terms of method is survey. For doing it is used through the distribution of questionnaires among 384 people of tourists of Isfahan city in 2015 which is calculated by COCHRAN’s formula. This research has 6 hypotheses in order to create a lasting image in the mind of tourists of Isfahan city by branding of this city which based on the analysis of obtained data from collecting the questionnaires which is done by SPSS software, all hypotheses are accepted. The obtained results of this research show that knowledge and understanding of tourists of Esfahan and an Isfahan image have as a tourist destination at the sight of tourists which leads to their happiness, as a result has cause their loyalty to destination as the increasing of the possibility of revisiting or recommend Isfahan to others. Finally, this research shows that through the branding can be used as regular framework to understand the effective mechanism on the satisfaction and loyalty of tourists