عنوان پایان‌نامه

اثر خود کارآمدی ومدل های یادگیری مشاهد های بر روی یادگیری یک مهارت حرکتی



    دانشجو در تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثر خود کارآمدی ومدل های یادگیری مشاهد های بر روی یادگیری یک مهارت حرکتی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1374;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78927;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1374;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78927
    تاریخ دفاع
    ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

    هدف اصلی پژوهش حاضر تاثیر سطح مهارت الگو بر یادگیری سرویس بلند بدمینتون با تاکید بر سطح خودکارآمدی بود. بدین ترتیب 90 پسر با دامنه سنی 12 الی 14 سال شهرستان ماهنشان بدون هیچ گونه تجربه در زمینه بدمینتون به روش هدفمند و دسترس انتخاب شدند و بر اساس سطح خودکارآمدی به دو دسته خودکارآمدی بالا و پایین تقسیم شدند؛ سپس هر دسته نیز به طور تصادفی در سه گروه مشاهده الگو ماهر زنده، الگوی ماهر ویدئویی و خود الگودهی تقسیم شدند. برای ارزیابی سطح خودکارآمدی افراد از پرسشنامه خودکارآمدی بدنی بندورا، برای ارزیابی مهارت سرویس بلند بدمینتون افراد نیز از آزمون اسکات و فاکس استفاده شد. مرحله پیش آزمون شامل 15 کوشش بدون الگودهی، مرحله اکتساب شامل 6 جلسه 50 کوشش (5 بلوک 10 کوششی)، مرحله یادداری بدون الگودهی و مرحله انتقال 15 کوشش بدون الگودهی در سمت چپ زمین زننده سرویس به سمت چپ زمین حریف بود. لازم به ذکر است که گروه های الگوی ماهر فیلم فرد ماهر را در حال اجرای سرویس بلند بدمینتون و گروه های مبتدی نیز فیلم مدل در حال یادگیری را مشاهده کردند.نمرات آزمون یادداری تأخیری نیز 24 ساعت پس از آخرین جلسه تمرینی و نمرات آزمون انتقال نیز 24 ساعت بعد از آزمون یادداری ثبت گردید. نتایج نشان داد که در هر سه مرحله اکتساب، یادداری و انتقال افرادی که الگوی از خود را تماشا کردند در مقایسه با افرادی که الگوی زنده و ویدئویی را مشاهده کردند عملکرد بهتری داشتند ولی آنچه مشخص بود، در هیچ کدام از مراحل اثر خودکارآمدی معنادار نبود. بنابراین زمانی که مربی می خواهد فرد مبتدی را در فرایند حل مسئله و شناسایی خطا های خودش درگیر شود ارائه الگو به صورت الگوی مبتدی بهتر از ارائه الگوی ماهر می باشد.
    Abstract
    The main objective of the present study the effect of long-badminton skills with an emphasis on service learning model on the level of self-efficacy.The 90 boys aged 12 to 14 years Mahneshan city without any experience in the field and were selected using purposive sampling badminton And the level of high and low self-efficacy were divided into two categories; Each category also randomly divided into three groups live skilled pattern, pattern divided patterning skilled and video. To assess the efficacy of physical Bandura's self-efficacy questionnaire to assess long service badminton skills of test subjects were Scott and Fox. Pre-test consisted of 15 attempts without patterning, the acquisition includes 6 sessions of 50 trials (five blocks of 10 trials), the retention phase transition without patterning and 15 attempts without patterning on the left to the left Away service was nasty. It should be noted that groups of skilled labor movies running long-service novice badminton and also watched videos're learning model. Delayed retention test scores as well as 24 hours after the last training session and test scores transmission was recorded 24 hours after the retention test. The results showed that in all three phases of acquisition, retention and transfer of people who watched the pattern of himself Compared to people who live and video-observed pattern outperformed But what was clear, in any of the stages of self-efficacy were not statistically significant. So long as novice players wanted to be involved in the process of problem solving and providing a model for pattern recognition of his errors beginner is better than a skilled model.