عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد شرکت های فعال محصولات ورزشی ایران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی و علوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002609;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78767;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002609;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78767
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- محبوبه سلیمان پور
- استاد راهنما
- محمد خبیری, ابراهیم علی دوست قهفرخی
- چکیده
- هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی برعملکرد شرکتهای فعّال محصولات ورزشی بود. این تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارکنان و مدیران فروش و بازاریابی شرکت های فعال محصولات ورزشی مشغول به فعالیت را شامل می شد. بر اساس فرمول کوکران نمونه تحقیق برابر با 50 نفر محاسبه شد. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه ی مامون آکروش و سامرالمحمود (2010) ترجمه شد. روایی پرسشنامه توسط نظرات تخصصی اساتید، مشاوران و صاحب نظران مدیریت ورزشی اخذ شد. پایایی پرسشنامه وضعیت مدیریت دانش بازاریابی 81/. و عملکرد 79/. بدست آمد. با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف (KS) نرمال بودن توزیع دادهها تایید شد و سپس دربخش آمار استنباطی از روشهای آماری تی مستقل، همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه به کارگرفته شد. کلیه عملیات آماری و آزمون فرضیه ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 انجام شد. نتایج نشان داد میزان مولفههای مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد در شرکتهای فعّال محصولات ورزشی متوسط ارزیابی شد. همچنین بین مدیریت دانش بازاریابی و تمامی مولفههای آن با عملکرد در شرکتهای فعال محصولات ورزشی، همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت.
- Abstract
- The purpose of this study was to investigate the effect of marketing knowledge management on performance of sports products companies. It was a descriptive – survey research. The study population included sales and marketing employees and directors of active sports products companies. Based on Cochran formula, the sample included 50 subjects. Mamoon Akroush and Samer Al-mahmoud’s questionnaire (2010) was translated to be used for collecting data. The validity of questionnaire was confirmed by professors, consultants and experts in sports management. Reliability of marketing knowledge management and performance questionnaires were calculated 0.81 and 0.79. By using the Kolmogorov-Smirnov (KS), the normal distribution of data was confirmed and then t-test, Pearson correlation and multiple regressions were used in inferential statistics. All statistical operations and hypothesis testing were performed by using SPSS version 19. The results showed that the components of marketing knowledge management and performance of sports products companies were in average levels. There was a significant positive correlation among all components of marketing knowledge management and the performance of active sports products companies. Key Words: Existing marketing assets, invested property, internal marketing capabilities and external marketing capabilities, marketing knowledge management, performance.