عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی نیازهای اطلاعاتی مدیران ارشد در راستای طراحی نظام هوشمندی استراتژیک در بانکداری



    دانشجو در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی نیازهای اطلاعاتی مدیران ارشد در راستای طراحی نظام هوشمندی استراتژیک در بانکداری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76161;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76161
    تاریخ دفاع
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    امروزه هوشمندی استراتژیک در قامت یک مفهوم، یک روش و یک ابزار مورد توجه پژوهشگران و مدیران سازمان‌ها قرار گرفته است. موانعی در برابر پیاده سازی هوشمندی وجود دارد که باعث شده است، نظام‌های هوشمندی استراتژیک علی رغم هزینه بالایی که برای سازمان‌ها دارند گاهی به حاشیه رفته و بهره برداری لازم از آنها صورت نپذیرد. یکی از این موانع تعریف نادرست نیازهای اطلاعاتی مدیران است. این پژوهش قصد دارد با شناسایی و اولویت بندی نیازهای اطلاعاتی مدیران استراتژیک گامی در جهت حل این مشکل بردارد. این پژوهش از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول با روشی کیفی از طریق مصاحبه سعی در شناخت موضوعات اطلاعاتی مورد نیاز مدیران دارد. نمونه آماری در این بخش 18 نفر از خبرگان دانشگاهی و بانکی مرتبط با این حوزه بودند. در بخش دوم صفات موضوعات اطلاعات حاصل از مصاحبه ها و اولویت بندی آنها با توزیع پرسشنامه بین 14 مدیر ارشد یکی از بانک های خصوصی کشور ایران انجام پذیرفته است. در بخش اول تحقیق از تحلیل تم و در بخش دوم از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) برای تحلیل داده های گردآوری شده استفاده شده است. نتیجه این تحقیق شناسایی 17 عنوان اطلاعاتی و تعیین صفات و اولویت های آنها بود.
    Abstract
    today the strategic intelligence in the form of a concept is used as a method and a tool for researchers and managers. In general, intelligence about organizations refers to the process of gathering, analyses and distributing information to support manager’s decisions. There are barriers against implementation of intelligent systems. That results in, despite the high cost of strategic intelligence systems for organizations, sometimes marginalized and failure in taking place the operation. One of these barriers is incorrect definition of information needs of managers. This study aims at taking a step towards solving this problem by identifying the strategic information needs of managers. By using qualitative research through interviews the data referring to strategic information needs of managers is gathered and by using thematic analyses has been analyzed. The study sample consisted of 18 university and banking experts that have been associated with this field in Iran. The result of this research was to extract 16 key intelligence issues. The results of this study are applicable in the development of intelligent systems used in the banking industry.