عنوان پایاننامه
گردشگری و آینده ی آن در فرانسه: ارزیابی پروژه فرانسه مقصد ۲۰۲۰
- رشته تحصیلی
- مطالعات فرانسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده مطالعات جهان شماره ثبت: FRA45 317 1394;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74591;کتابخانه دانشکده مطالعات جهان شماره ثبت: FRA45 317 1394;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74591
- تاریخ دفاع
- ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- فاطمه رخشان لو
- استاد راهنما
- روح اله حسینی
- چکیده
- گردشگری به عنوان یک صنعت قدرتمند تاثیر به سزایی در فرهنگ و اقتصاد کشور فرانسه دارد. با وجود تصویر مثبتی که این کشور در ذهن مسافران از خود دارد اما در دهه ی اخیر دچار یک رقابت طاقت فرسا با سایر قطب های گردشگری جهان شده است. به این معنا که رتبه اول جذب گردشگران در جهان، در جایگاه سوم از نظر درآمد قرار گرفته است. با توجه به رشد آمار سفرها در سال های اخیر، سازمان جهانی گردشگری در گزارشی از افزایش ??? درصدی نرخ گردشگران در فاصله بین سال های ????-???? خبر داده است. اما جایگاه فرانسه در این پیش بینی پس از چین و در مقام دوم است، مسئله ای که فعالان صنعت گردشگری فرانسه را به فکر یک برنامه ریزی دقیق برای بهبود صنعت توریسم انداخته است. پروژه ی «فرانسه مقصد ????»، با هدف افزایش فروش به منظور افزایش درآمد ها در نظر دارد تا با حفظ جایگاه خود در مقام اول جهان، از اسپانیا نیز در درآمد های گردشگری پیشی بگیرد. دیگر هدف این پروژه گذر از رده ی نهم هزینه های صرف شده توسط گردشگران به رده ی سوم جهان است. با توجه به عملکرد این پروژه در چهار سال نخست، متوجه می شویم که فرانسه توانسته جایگاه خود را در مقام نخست تعداد گردشگر حفظ کرده و همواره در رتبه ی دوم از نظر درآمد زایی باشد. در ارتباط با میزان هزینه های صرف شده توسط گردشگران نیز، فرانسه توانسته در این مدت چهار ساله از مقام نهم جهان به مقام ششم صعود کند.
- Abstract
- ندارد