عنوان پایاننامه
شناسایی و الویت بندی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت عملکرد صادراتی مطالعه موردی :گروه صنعتی زرماکارون
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی بین المللی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73133;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73133
- تاریخ دفاع
- ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- سحر قربانی
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- باتوجه به برنامه های اقتصادی کشور و سند چشم انداز 1404 اهمیت و ضرورت صادرات غیرنفتی کشور و توسعه اقتصادی به این وسیله هرچه بیشتر مشهود است و توجه به این مهم موجب شد هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثربر عملکرد صادراتی مجموعه زرماکارون بعنوان صادرکننده ممتاز و کمک به ارتقای هرچه بیشتر این مجموعه و درنهایت کشور باشد. برمبنای هدف تحقیق و مطالعه گسترده ای که در دیگر صنایع و کشورها در این موضوع صورت گرفته است به بررسی ادبیات موضوع و تحقیقات گذشته پرداخته و با تعدیل های انجام شده توسط اساتید راهنما 4 عامل کلی زیر بعنوان عوامل موثر برعملکرد موثر بر توسعه صادرات زرماکارون به همراه شاخص های مرتبط با هریک شناسایی شدند. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، تو.صیفی- پیمایشی است. جامعه آماری خبرگان بخش صادرات شرکت تولیدی زرماکارون می باشد که تعداد آنها 17 نفر بوده اس. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است و بر اساس نتایج حاصل معیارها به ترتیب زر الویت بندی شده اند و با الویت ترین زیرشاخص هر معیار نیز مشخص گردیده است: آمیخته بازاریابی(قیمت گذاری رقابتی)، ویژگی های بازارهای خارجی(شناخت فرهنگ و خرده فرهنگ های بازار هدف)، ویژگی های مدیریت(تجربه مدیران در زمینه فعالیت های برون مرزی و تخصص در امر صادرات)، ویژگی ها و توانمندی های شرکت(میزان تخصیص منابع به بخش صادرات)
- Abstract
- Given the country's economic development plans and document the importance and necessity 1404 exports and economic development in this more evident by the attention to this important cause was the aim of this study is to identify the factors affecting the export performance of Zar industrial group and contribute to the further promotion of the series and eventually the country. Based on the purpose of the research and studies that have been done in other industries and countries subject to previous studies and literature review and adjustments by supervisors 4 of the following as factors that affect the development of export with Zar Macaron associated with each indicator were identified. The research objective is applied and data collection, correlation. The population of Zar Macaron is manufacturing export sector experts that the number of 17 people. In this study, data analysis techniques Analytical Hierarchy Process (AHP) is used and based on the results of the criteria in the following order of priority and the priority of each sub-criterion also been identified: Marketing mix (competitive pricing), features foreign markets (knowledge of culture and subcultures Bazarhdf), property management (management experience and expertise in the field of cross-border exports), the features and capabilities of the company (the allocation resources to the export sector). Keywords: export, export development, marketing mix, features foreign markets, enterprise management features and characteristics and abilities.