عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات فروگاهی بر رضایت مسافران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: فرودگاه مهرآباد تهران)
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تولید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74901;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74901
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- افسانه مختار
- استاد راهنما
- احمد جعفرنژادچقوشی
- چکیده
- پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات فرودگاهی بر رضایت مسافران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری در صنعت فرودگاه پرداخته است. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی- تحلیلی بوده و جمعآوری اطلاعات، کتابخانهای و میدانی و ابزار تحقیق پرسشنامه است، تحقیق ازنظر هدف، کاربردی محسوب میگردد. جامعه آماری این پژوهش شامل مسافران فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران است که از میان آنان ??? نفر برای نمونه انتخابشدهاند. برای این پژوهش از ترجمه و بومیسازی پرسشنامههای استاندارد مرتبط خارجی و پرسشنامههای داخلی استفادهشده است که بهمنظور تعیین روایی پرسشنامه، اعتبار سازه (تحلیل عاملی تأییدی) و جهت اطمینان از پایایی پرسشنامه، ضریب آلفا کرونباخ محاسبه گردید. همچنین برای پاسخ به فرضیه اول که بررسی تأثیر غیرمستقیم کیفیت بر رضایت مسافران میباشد از آزمون همبستگی استفاده شد. ابزار تجزیهوتحلیل دادهها نیز نرمافزار PLS3 و SPSS22 میباشد. نرمافزار PLS یکی از نرمافزارهای مطرح در حوزه مدلسازی معادلات ساختاری است. به دلیل اینکه دادههای تحقیق از توزیع نرمال برخوردار نیست از این نرمافزار استفادهشده است. نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت خدمات ارائهشده بر رضایت مسافران تأثیر مثبت و معناداری دارد.
- Abstract
- This study examines The impact of the quality of airport services on Passenger satisfaction by using of Structural Equation Modeling Approach In the airport industry. The research method is Descriptive- analytical, And data collection is based on research in libraries, And research tool is questionnaire. The research goal is Practical. The study population include Passengers in Tehran's international airport and 270 of them were selected for the sample. Translation of foreign standards questionnaire is used in the study and also I have used Internal questionnaire and Cronbach's alpha coefficient is used for Determine the validity , Reliability of questionnaire. And also To answer the first hypothesis which is survey of Indirect impact on the quality of passenger satisfaction Correlation test was used. Tools for data analysis are SPSS 22 software and PLS3. PLS software is one of the applications in the field of structural equation modeling. this software is used Because the survey data does not have a normal distribution. The results showed that the quality of the services offered on passenger satisfaction has a positive and significant effect. Keywords: quality of services, Passenger satisfaction, Airport Industry