عنوان پایاننامه
” تحلیل نشنانه شناختی هویت کردی در فیلم های تحسین شده در جشنواره بین المللی “
- رشته تحصیلی
- علوم ارتباطات اجتماعی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73327;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4841;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73327;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4841
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
- دانشجو
- روژان اسکندر
- استاد راهنما
- مهری بهار
- چکیده
- در این پایان نامه چگونگی به تصویر کشیدن و بازنمایی مؤلفه های هویت کردی در فیلمهای کردی تحسین شده در جشنواره های بین المللی مطالعه و در مورد آن تحقیق انجام گرفته است. روش مطالعه در این کار پژوهشی، روش کیفی با استفاده از تحلیل رمزگان مورد نظر جان فیسک اعم از (تحلیل رمزگان اجتماعی، رمزگان فنی و رمزگان ایدئولوژیک) است که بر روی سه فیلم عبور از غبار، سرزمین تلخ و شیرینم، ده ثانیه پیاده شده است. یافته ها نشان می دهد که در فیلم عبور از غبار به مؤلفه های هویت کردی توجه شده است و در سایر فیلم ها مؤلفه های هویت کردی یا بازنمایی نشده اند و یا بار ایدئولوژیک به خود گرفته و به صورت منفی به تصویر کشیده شده و بازنمایی شده اند. به عبارتی بیشتر شرکت در جشنواره ها و جایزه گرفتن مد نظر فیلمسازان این فیلم ها بوده است.
- Abstract
- In this research the ways of illustration and representation of Kurdish identity elements in which kurdish movies, admired, in international festivals have been studied and investigated. The method of study in this research is qualitative method using John Fiske analyze cod such as: social analyze code, technical code, ideological code. And these methods have been applied on three movies, Oborazghobar, Sarzaminetalkhvashirinam, Dah sanie.the outcomes indicates oborazghobar movie that Kurdish identity has been expressed in it. In other movies the Kurdish identity neither represented nor expressed free from ideology. In theother words Kurdish identity elements have been illustrated and represented negatively in this movies. We believe that most of the directors just were intending to win the prize.