عنوان پایان‌نامه

” تحلیل نشنانه شناختی هویت کردی در فیلم های تحسین شده در جشنواره بین المللی “



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "” تحلیل نشنانه شناختی هویت کردی در فیلم های تحسین شده در جشنواره بین المللی “" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73327;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4841;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73327;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4841
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    مهری بهار

    در این پایان نامه چگونگی به تصویر کشیدن و بازنمایی مؤلفه های هویت کردی در فیلمهای کردی تحسین شده در جشنواره های بین المللی مطالعه و در مورد آن تحقیق انجام گرفته است. روش مطالعه در این کار پژوهشی، روش کیفی با استفاده از تحلیل رمزگان مورد نظر جان فیسک اعم از (تحلیل رمزگان اجتماعی، رمزگان فنی و رمزگان ایدئولوژیک) است که بر روی سه فیلم عبور از غبار، سرزمین تلخ و شیرینم، ده ثانیه پیاده شده است. یافته ها نشان می دهد که در فیلم عبور از غبار به مؤلفه های هویت کردی توجه شده است و در سایر فیلم ها مؤلفه های هویت کردی یا بازنمایی نشده اند و یا بار ایدئولوژیک به خود گرفته و به صورت منفی به تصویر کشیده شده و بازنمایی شده اند. به عبارتی بیشتر شرکت در جشنواره ها و جایزه گرفتن مد نظر فیلمسازان این فیلم ها بوده است.
    Abstract
    In this research the ways of illustration and representation of Kurdish identity elements in which kurdish movies, admired, in international festivals have been studied and investigated. The method of study in this research is qualitative method using John Fiske analyze cod such as: social analyze code, technical code, ideological code. And these methods have been applied on three movies, Oborazghobar, Sarzaminetalkhvashirinam, Dah sanie.the outcomes indicates oborazghobar movie that Kurdish identity has been expressed in it. In other movies the Kurdish identity neither represented nor expressed free from ideology. In theother words Kurdish identity elements have been illustrated and represented negatively in this movies. We believe that most of the directors just were intending to win the prize.