عنوان پایاننامه
شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تمایل مشتریان به خرید متقاطع بیمه عمر بانک بیمه
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73390;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002197;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73390;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002197
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- امید بهرامی هیدجی
- استاد راهنما
- آصف کریمی
- چکیده
- مشتریان، به عنوان خریداران محصولات بیمه ای از طریق بانک یکی از مصادیق خرید متقاطع از سوی مشتریان و فروش متقاطع از سوی بانک که به پدیده بانک بیمه معروف است می باشند. این رویکرد با افزایش رقابت و برای ایجاد یک سوپر مارکت مالی به منظور تامین همه نیازهای مالی مشتریان از یک ارایه دهنده به صورت چمشگیری در حال پیشرفت است. لذا ضروری است عواملی که باعث ایجاد انگیزه در مشتریان یک بانک برای خرید محصولات بیمه ای می شود شناسایی گردد. هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر تمایل مشتریان برای خرید متقاطع بیمه عمر از طریق پدیده بانک بیمه است. این تحقیق توصیفی-پیمایشی است. چارچوب نظری این پژوهش با توجه به مبانی نظری چندین محقق از جمله سورلی و همکاران در سال2008 ایجاد شده و بر این اساس دارای 8 فرضیه است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه مشتریانی از بانک های سامان، سرمایه و صادرات استان زنجان هستند که حداقل یک بار تجربه خرید محصولات بیمه ای را داشته اند. و برای نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده که تعداد نمونه هم با توجه به نزدیک بودن به نامحدود با استفاده از جدول مورگان 388نفر انتخاب شده است. ضمن اینکه برای روایی از دو روش صوری و محتوایی و برای پایایی از پیش آزمون( آلفای کرونباخ) استفاده شده است. در این پژوهش از نرم افزارهای spss,word و lisrel استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان داد تصویر ذهنی و برند بانک به صورت مثبت و معناداری با تمایل مشتریان به خرید متقاطع بیمه عمر بانک بیمه رابطه دارند. همچنین ارزش ادراکی و کیفیت خدمات با رضایتمندی و رضایتمندی با تصویر ذهنی و اعتماد مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارند. ولی متغیر اعتماد با تمایل مشتریان به خرید متقاطع بیمه عمر بانک بیمه رابطه معنی داری ندارد.
- Abstract
- Customers are as buyers of insurance products through the bank that the one example is about crossover buying from customers and cross selling by the Bank which are known as phenomenon of Bancassurance. This approach will be progressed with increasing competition to create a financial supermarket to meet all the financial needs of clients from a provider. It is necessary to identify the prime factors that motivate customers to buy insurance products. This study is a descriptive and survey. The main purpose of this study is identification the effective factor in customer tendency to cross buying of life insurance from phenomenon of Bancassurance. The theoretical framework of this study is based on the theoretical foundations of several researchers, including Sorel and colleagues in 2008 and so there is 8 hypotheses accordingly them. The statistical population included all customers of Saman, Saderat and Sarmaye banks of Zanjan province that had at least once the experience of buying insurance products and cluster sampling was used for sampling that according to an unlimited number of samples were selected close to 388 people with using Morgan table. While is used two way for the validity as the content validity and reliability of pretest (Korenbakh alpha). In the study is used word, SPSS and lisrel software. The results showed a positive and significant for the bank's brand image and customers' willingness to buy crossover life insurance. The perceived value and quality of service with satisfaction and satisfaction with body image and trust of our customers have a positive and significant relationship. But the willingness variable has not significant relation with customers’ tendency to buy crossover life insurance from Bancassurance. Keywords: life insurance, Bancassurance, buy crossover, tend to buy.