عنوان پایان‌نامه

بررسی نگرش افراد به تبلیغات درون وبلاگ های فشن



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نگرش افراد به تبلیغات درون وبلاگ های فشن" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002320;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75234;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002320;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75234
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    امروزه اینترنت نقش متمایزی در دنیای تبلیغات ایفا می کند. بسیاری از شرکت های تجاری سرمایه گذاری قابل توجهی بر تبلیغات اینترنتی کرده اند اما به نظر می رسد زیاده روی در تبلیغات اینترنتی موجب دلزدگی کاربران شده است. مشابه این واکنش را در تبلیغات محیطی و تلوزیونی نیز می توان درک کرد. برخی از شرکت های تجاری با درک این دلزدگی و واکنش منفی مخاطبان به تبلیغات سنتی اینترنتی با روی آوری به رسانه های اجتماعی برآنند تا مخاطبان خود را بیش از پیش و به دلخواه آن ها در اختیار گیرند. بهره گیری از وبلاگ ها بخشی از این استراتژی تبلیغاتی می باشد. حال با توجه به اهمیت، نقش و جایگاه تبلیغات اینترنتی در بازاریابی و همچنین لزوم شناخت علایق و نظرات مخاطبان تبلیغات آنلاین به منظور پیشبرد اهداف مبلغان، هدف پژوهش حاضر با هدف پاسخ گویی به سوال، بررسی نگرش افراد نسبت به تبلیغات درون وبلاگ های فشن صورت پذیرفت. پژوهش حاضر بر اساس نوع هدف کاربردی و به لحاظ روش کیفی و ابزار گردآوری داده ها مصاحبه و اسناد می باشد. روش تحلیل داده ها، تحلیل تم با رویکرد استقرایی می باشد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان و روش نمونه گیری گلوله برفی از نوع هدفمند که تعداد 25 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. عوامل فردی، روانی، فرهنگی و اجتماعی خریدار و همچنین فرایند خرید مصرف کننده مبنای طراحی پرسش های مصاحبه پژوهش بودند. نتایج حاصل از داده ها نشان داد که آگاهی از مد و فشن، میزان شناخت و اعتماد به وبلاگ نویس، کسب اطلاعات بیشتر، جذابیت بالای تبلیغات، سهولت و دسترسی راحت، انجام خرید مناسب، آگاهی از حراج ها و فروش فوق العاده از جمله عواملی هستند که خواننده را به خواندن این گونه وبلاگ ها ترغیب می کند. در نهایت بر اساس نتایج حاصله پیشنهادهایی مبتنی بر نتایج ارائه گردید.
    Abstract
    Abstract Nowadays Internet has a distinct role in advertising. Many commercial companies have invested significantly in online advertising. However, it seems overdoing it has repelled a large number of users. Similar issue can be seen in TV commercials. Realizing this issue, some companies turned to social networks in order to attract user with respect to their taste and selection. Using blogs is a part of this strategy. With respect to importance and place of online advertising, as well as necessity of knowing the users' opinions and advertisers' goals, the study was carried out with aim of answering the question of "the attitude on advertising through fashion blogs". Statistical population is students of Polytechnic University in Milan. This study is qualitative in terms of application type and method, and it is descriptive with respect to data collection method while it entails inductive approach. In this study, in order to collect data, a case study and interview method was used. Content method with inductive approach was used to analyze the data. For sampling, snowball method was used by interviewing 25 people (users). Personal, psychological, social and cultural factors were considered as the basis of the interview, in addition to the customers purchase process. Results of the analysis showed that awareness of fashion, bloggers reliability, attractiveness of advertisements, accessibility, ease of shopping and information on sales are the main factors that encourages users to read the blogs Keywords: Fashion Blogs, Advertising, Attitude, Content analysis.