بررسی تاثیر بازاریابی شبکه ای بر فروش بیمه عمر(زندگی) با در نظرگرفتن نقش تعدیلگر اخلاق بازاریابی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 02573;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78695;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 02573;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78695
- تاریخ دفاع
- ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- اشکان یغمائی زارع
- استاد راهنما
- ابوالفضل خسروی
- چکیده
- هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی شبکه ای بر فروش بیمه عمر (زندگی) با در نظر گرفتن اخلاق بازاریابی بعنوان متغیر تعدیل کننده بود که برای انجام این پژوهش از مبانی نظری وسیعی در زمینه ی بازاریابی شبکه ای، بیمه عمر، فروش و اخلاق بازاریابی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش کارکنان نمایندگی های بیمه ایران بوده که در سال 1394 در این مراکز مشغول به کار بودند و همچنین حجم نمونه؛ برابر با 264 نفر از کارکنان نمایندگی های بیمه ایران در شهر شیراز می باشد که به دلیل کم بودن جامعه آماری، حجم نمونه برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. بنابراین 264 نفر از کارکنان نمایندگی های بیمه ایران در شهر شیراز به صورت سرشماری انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد و با تکنیک های آماری SPSS و smart pls2 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان دهنده اثر مستقیم و مثبت بازاریابی شبکه ای بر فروش بیمه عمر شرکت ایران می باشد و همچنین این تحقیق بیانگر نقش اخلاق بازاریابی بعنوان متغیر تعدیل گر در بکارگیری فضای الکترونیک و فروش مستقیم از طریق بازاریابان بر فروش بیمه عمر می باشد. در آخر پژوهش هم پیشنهاد های کاربردی معرفی گردید.
- Abstract
- The objective of this paper is to study the impact of network marketing on life insurance sale having marketing ethic as moderating variable. To achive the goal an extended theoretical framework relevant to network marketing, life insurance sale and marketing ethic were applied. Statistical population includes iran insurance compony employees in 1394 and sample equals 264 of employees working is iran insurance in shiraz. Research data were collected using a questionnaire and analyzed through SPSS and AMOS. Findings indicate a positive direct link between network marketing and life insurance sale in iran insurance company. Moreover empirical results demonstrate the moderating role of marketing ethic on customers. Chain direct sale and direct sale throught marketing. Final part of the research prouide applied suggestion. Keywords: Network Marketing - Ethics - Life Insurance