عنوان پایان‌نامه

بررسی فرآیند توسعه محصولات جدید در صنایع لبنی .مطاله شرکت کاله



    دانشجو در تاریخ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی فرآیند توسعه محصولات جدید در صنایع لبنی .مطاله شرکت کاله" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77975;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77975
    تاریخ دفاع
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    علیرضا اصلانی

    امروزه در محیط کسب و کار رقابتی تنها شرکت‌هایی می‌توانند بقا داشته باشند که به سرعت تقاضای مشتریان خود را تشخیص داده و محصولات خود را بگونه‌ای طراحی و تولید نمایند که درجهت رفع نیازهای آنان باشد.این مهم در صنایعی رقابتی مانند صنایع غذایی نمود بیشتری پیدا می‌کند. اگر چه تحقیقات بسیار متنوعی در حوزه‌ی توسعه‌ی محصولات جدید درصنایعی همچون خودروسازی، هوافضا و اتومبیل سازی و غیره صورت پذیرفته است، با این وجود توسعه‌ی محصول در صنایع غذایی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع لبنی می‌باشد.سپس با با یک رویکرد نوآورانه چارچوبی جهت توسعه‌ی محصولات لبنی پیشنهاد میگردد. با توجه به موارد مطرح شده در خصوص اهمیت توسعه‌ی محصول در صنعت غذایی و چالش‌های پیش رو در این صنعت و از طرفی پتانسیل بالقوه این صنعت برای رشد در ایران، لزوم مطالعه‌ی سیستماتیک این صنعت برای توسعه‌ی محصولات جدید و مقابله با چالش‌های مطرح شده ضروری می‌نماید. بنابراین، در گام اول به مطالعه‌ی فرآیندهای توسعه محصول جدید در مقالات و پایان‌نامه پرداختیم و سپس فرآیند توسعه محصول جدید در شرکت‌های بزرگ صنایع لبنی مانند کاله و پگاه را بررسی کردیم. بعد ، با استفاده از نظرات خبرگان و نویسندگان این حوزه و همچنین مقالاتی که در حوزه صنایع غذایی دیگر کشورها مطالعاتی را انجام داده بودند ، عوامل موثر بر توسعه محصول جدید در صنایع غذایی در مطالعه‌ی موردی صنایع لبنی شناسایی کردیم. این تحقیق از منظر هدف جزو تحقیقات کاربردی-توسعه‌ای می‌باشد. دلیل اینکه این تحقیق در زمره تحقیقات کاربردی است این است که تحقیقات کاربردی بیشتر در پی استفاده عملی از نظریه‌ها و فرضیه‌های ابداع شده در راستای شناخت یک پدیده و یا حل یک مسئله بصورت واقعی هستند. همچنین روش تحقیق این پژوهش توصیفی-پیمایشی می باشد. با یافتن این فاکتورها و با داشتن فرآیندی اصلی توسعه محصول جدید در صنایع لبنی محقق به پاسخگویی به این سوال پرداخت که "چگونه می‌توان از احتمال شکست توسعه محصول جدید کاست و احتمال موفقیت توسعه محصول جدید را افزایش داد؟"یافته‌ی اصلی این پژوهش شناسایی فرآیند اصلی توسعه محصول جدید در صنایع لبنی و همچنین شناسایی عوامل موثر بر توسعه محصول جدید در صنایع لبنی و ارائه راه‌حل هایی بمنظور پرهیز از شکست و افزایش احتمال موفقیت فرآیند توسعه محصول جدید است.
    Abstract
    The only companies that can survive in today's competitive business environment have quickly recognized the demand of our customers and their products are designed and manufactured in such a way that in order to meet their needs. Although a wide variety of research in the field of new product development in industries such as automotive, aerospace and automotive and etc. has been done. However, it has been less studied product development in the food industry. The aim of this study is the process of new product development in the dairy industry. Then, with an innovative approach proposed framework for the development of dairy products. Due to the issues raised about the importance of product development in the food industry and the challenges facing this industry and also the potential for growth of this industry in Iran, the need for systematic study of the industry to develop new products and meet the challenges posed necessary. So, the first step in the study of new product development processes and thesis papers dealt with the new product development process in the dairy industry corporations such as kalleh and Pegah. Then, with the use of experts and authors in the field and in the food industry as well as articles that other countries had done a study, factors affecting new product development in the food industry dairy industry we have identified in the study. The main finding of these factors and with new product development process in the dairy industry researchers to answer the question of "how we can reduce the probability of failure of new product development and new product development to increase the probability of success. Keywords: New Product Development , New product Development processes, Food industry , Dairy Industry.