عنوان پایان‌نامه

بررسی موانع و توانمندسازهای بانک های ایرانی برای استفاده از شبکه های اجتماعی



    دانشجو در تاریخ ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی موانع و توانمندسازهای بانک های ایرانی برای استفاده از شبکه های اجتماعی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72897;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72897
    تاریخ دفاع
    ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    ستار محمودی
    استاد راهنما
    مسعود کیماسی

    با فراهم شدن بستر وب2 زمینه برای مشارکت افراد در شبکه جهانی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فراهم شده است. روندهای جهانی نشان می دهد افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آمار غیررسمی از کشور ما نیز بیانگر استفاده گسترده‌ی مردم از این شبکه‌ها است. شبکه‌های اجتماعی، موضوعی جدید در دنیای بازاریابی هستند. آمارها نشان می‌دهد افراد بیشتری هر روز به جمع استفاده‌کنندگان این شبکه‌ها افزوده می‌شود. علاوه بر افراد، صنایع و شرکت‌های مختلف نیز از این ابزار جدید بهره می‌برند. یکی از صنایعی که جدیدا اقدام به استفاده از شبکه‌های اجتماعی نموده است، صنعت بانکداری است. اغلب بانک‌های دنیا از این شبکه‌ها برای پیشبرد برنامه‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. اما بانک‌های ایرانی به ندرت از این امکان استفاده کرده‌اند. تحقیق حاضر در پی پاسخ به چرایی این عدم استفاده بوده است. برای دستیابی به پاسخ، شیوه تحلیل تم و فرآیند مصاحبه به کار گرفته شده، سپس تعداد معینی مصاحبه با مدیران بازاریابی و روابط عمومی بانک‌‌ها انجام و تحلیل شده است. موانع متعدد درونی و بیرونی پس از این تحلیل‌ها به‌دست آمد. در طرف دیگر محرک‌ها و توانمند سازها برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی معرفی و تحلیل شدند. مولفه‌ها و تم‌های معرفی شده در این تحقیق برای برنامه‌ریزی ورود و استفاده بانک‌های ایرانی از شبکه‌های اجتماعی راهگشا خواهد بود.
    Abstract
    (With) Provision of web 2 bed provides fields for participating on the World Wide Web and social network. The global trends disclose that many people utilize social network. Also unofficial statistics presents widespread use these social networks in our county. In this survey, we investigate barriers, internal and external barriers and drivers dealing with social network which is applied in Iranian banks. With considering that the research (study) subject is new, the qualitative research method is applied for extracting a model which is obtained by collecting and analyzing structured interview which be a guide for entering or not entering on the networks in banks. The method of data analysis is theme analysis, and re- coding is used for validity test of achieved result. Keywords: web2, social network, internal and external barrier, internal and external driver, bank