عنوان پایاننامه
ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر اساس دو بعد فعال و پنهان در کشور افغانستان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی بین المللی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73932;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002193
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- محمدرضا فاضلی
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی, حمیدرضا یزدانی
- چکیده
- رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است. ظهور پدیدههایی چون کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصاد است. کشور افغانستان نیز در عرصه حضور و به کارگیری بانکداری الکترونیکی، کشوری جوان است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه درازی در پیش رو دارد. به همین خاطر تحقیق حاضر برای ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی عزیزی بانک بر اساس دو بعد پنهان و فعال در کشور افغانستان انجام شد. تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت، مسئله و هدف، تحقیقی کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، یک تحقیق توصیفی و پیمایشی است. برای جمع آوری داده نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان عزیزی بانک هستند که در کشور افغانستان و شهر کابل از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری دردسترس استفاده گردید که نمونهایی معادل 156 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری، مدل در جامعهی مورد بررسی برازش شد. نتایج حاصل نشان داد که بعد فعال کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی در وضعیت مطلوب قرار دارد و بعد پنهان کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی در وضعیت مطلوب قرار ندارد. واژگان کلیدی: بانکداری الکترونیکی، خدمت اینترنت بانک، بعد پنهان، بعد فعال، افغانستان.
- Abstract
- Abstract The growing expansion of communication technology has made a revolution in human life and organizations’ functions. The appearance of things like E-business and E-banking is the major result of influence and expansion of information technology in Economics. Afghanistan is also a young country in the utilization of E-banking and has a long way ahead to reach the desired state. That’s why a study was carried out to assess the quality of the Azizi Bank Ebanking services by both incubative and active dimension in the country. The present study is an applied research in terms of nature, problem and purpose and a survey and descriptive in terms of methodology. A questionnaire was used for its data collection. The study population is the customers of Azizi Bank who use E-banking services in Kabul, Afghanistan. Simple random sampling was used to select the sample and finally 156 people were selected. Using structural equation modeling, the model in the studied population, were processed. The results showed that the active dimension of quality of the e-banking services are in good condition, but the incubative quality is not. Keywords: E-Banking, Service Quality, Internet Banking, Active Dimension of Services, Incubative Dimension of Services, Afganistan.