عنوان پایان‌نامه

بررسی و ارزیابی مدل بازاریابی رسانه اجتماعی



    دانشجو در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و ارزیابی مدل بازاریابی رسانه اجتماعی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002340;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75235;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002340;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75235
    تاریخ دفاع
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    حمیدرضا یزدانی

    رسانه اجتماعی به شرکتها این امکان را می دهد که بتوانند با مشتریان نهایی به صورت مستقیم و بموقع با هزینه پایین و با کارایی بالا نسبت به ابزارهای ارتباطی سنتی ارتباط بر قرار کنند. رسانه اجتماعی به سرعت در حال گسترش است و فرصتها و تهدیداتی برای سازمان ها ایجاد کرده است. هدف اصلی این تحقیق بررسی و ارزیابی چارچوب بازاریابی رسانه اجتماعی می باشد که بر اساس 7 عامل اصلی استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی که از طریق مطالعه ادبیات نظری بدست آمده است. سه سطح بلوغ استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی عبارتند : آغازین، اشاعه، بلوغ. عوامل سطح آغازین شامل : انتخاب مخاطبان هدف و انتخاب کانال است. عوامل سطح اشاعه شامل : اهداف، منابع و سیاستهاست و عوامل سطح بلوغ نیز شامل: نظارت و فعالیتهای محتواست. بعد از شناسایی عوامل ما با استفاده از چک لیست جامعی از سوالات و از طریق مصاحبه های ساختار یافته با افراد مطلع و متخصص در این زمینه و با بررسی اسناد و مدارک سازمانی این عوامل در شرکت مورد بررسی و ارزیابی جامع قرار گرفت تا جواب سوالات تحقیق ( مرتبط با اهداف تحقیق) داده شود.ما از روش تحلیل محتوا استفاده کردیم. نتایج تحقیق در سطح آغازین نشان داد که بیشتر مخاطبان هدف شرکت "های وب" جوانان هستند (سن بین 18 تا 35 سال) و این شرکت از کانالهایی استفاده می کند که بیشترین دسترسی را به مشتریان داشته باشد یعنی اینستاگرام و تلگرام . در سطح اشاعه، هدف اصلی شرکت ایجاد آگاهی و تعامل و ایجاد ارتباط با مشتریان عنوان شد و یکسری سیاستها بر نحوه استفاده از رسانه اجتماعی و آموزش کارکنان برای این رسانه تدوین شده است و منابع و بودجه جداگانه لازم اختصاص داده شده است. در سطح بلوغ، این شرکت برنامه ای برای فعالیتهای محتوا در نظر گرفته است و به صورت مداوم بر کانالها نظارت دارد البته فقط بروی کانال اینستاگرام که این کار نا کافی است باید برای تک تک کانالها باید تقویم محتوا و نظارت صورت گیرد.
    Abstract
    Abstract Today producers literally fight for consumers’ attention. Competition has forced both marketers and companies to seek new unconventional ways to get their message across to their audience. Social media allow firms to engage in timely and direct end-consumer contact at fairly low cost and higher levels of efficiency than can be achieved with more traditional communication tools. Social media is growing rapidly. Providing both risks and opportunities for organizations as it does. The main purpose of this research is “Hiweb” social media marketing evaluation based on seven key elements of social media strategies as gain on a systematic literature review, Three levels of Maturity of social media strategy are proposed: Initiation, Diffusion and Maturity. Initiation includes the key elements: ‘target audience’ and ‘channel choice’. Diffusion includes the elements: ‘goals’, ‘resources’ and ‘policies’. Maturity adds the elements of ‘monitoring’ and ‘content activities’.After indentifiction of elements of this framework, we Provided comprehensive chechlist of questions, and through structured interview with experts and informed workers in related organizational units and also with analysis of organizational documents, the results to answer research questions examined with comprehensive description, scrutiny and evaluation. This scrutiny and comprehensive evaluation has performed with Content analysis method the results shows Most of “Hiweb” potential customers are youngsters (18-35), this company concentrates on the channels with the largest reach which is Instagram and Telegram. Further more,”Hiweb” regulated the use (policy), made resources (Financialy, humanly) available for Social media marketing. Our findings show that social media was not sufficiently aligned strategically to organizational goals. The content activity plan and Monitoring conduct only for Instagram.and its not enough hiweb should do it for every channel Keywords: Social media, Social media Marketing Strategy, Social media marketing