عنوان پایان‌نامه

امکان سنجی کاربست محتوای کاربرساز در فرآیندهای بازاریابی محتوایی (مطالعه نظرات کاربرساز در فروشگاه مجازی دیجی کالا)



    دانشجو در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "امکان سنجی کاربست محتوای کاربرساز در فرآیندهای بازاریابی محتوایی (مطالعه نظرات کاربرساز در فروشگاه مجازی دیجی کالا)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76205;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76205
    تاریخ دفاع
    ۲۹ دی ۱۳۹۴

    پژوهش حاضر با هدف امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساز به‌عنوان گونه محتوایی غالب و در حال رشد فزاینده دیجیتال در فضای مجازی در فرآیندهای بازاریابی محتوایی است که نگاه آن معطوف به تولید محتوا توسط بازاریابان و کسب و کارهاست. بازاریابی محتوایی مجموعهای از فرآیندها و راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تولید محتوای ارزشمند و کاربردی است که غالباً از سوی شرکت‌ها، سازمانها و بازاریابان تولید و در اختیار مخاطبان هدف قرار می‌گیرد. مسأله اساسی این پژوهش آن است که چگونه می‌توان محتوای کاربرساز برای بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟ این مطالعه به نوع خاصی از محتوای کاربرساز یعنی نظرات کاربران در محیط‌های اجتماعی فضای مجازی توجه دارد. از آنجا که ادبیات مدونی پیرامون بازاریابی محتوایی موجود نیست و همچنین پژوهش‌های دقیقی پیرامون ارتباط محتوای کاربرساز با بازاریابی محتوایی انجام نشده است، روش اجرای این پژوهش مبتنی بر نظریه داده‌بنیاد و یا نظریه زمینه‌ای است. نظرات موجود در این وبگاه با استفاده از نمونه‌هایی که کفایت نظری لازم برای روش نظریه داده‌بنیاد فراهم کند، احصاء خواهد شد و داده‌های به دست آمده مبتنی بر مراحل کدگذاری سه مرحله‌ای نظریه داده‌بنیاد تحلیل می‌شوند تا به قضایای نظری مطلوب دست پیدا کنیم. مواد این مطالعه از محتوای کاربرساز و نظرات کاربرساز موجود در وبگاه دیجیکالا به عنوان پرمخاطب ترین فروشگاه آنلاین ایرانی احصاء شده است. از 13 فرآیند فوق می‌توان چند دسته کلی را استخراج کرد که عبارتند از: طراحی و برنامه‌ریزی برای بازاریابی محتوایی؛ تولید و تصدی محتوای مرتبط با طراحی و برنامه‌ریزی بازاریابی محتوایی؛ دروازه‌بانی و توزیع محتوای تولیدی و تحت تصدی؛ ارتباط و درگیری با مخاطب/مشتری بازاریابی محتوایی و سنجش راهبرد بازاریابی محتوایی. بنا بر این حجم از داده‌ها و یافته‌های ناشی از تحلیل آنها می‌توان گفت که نظرات کاربرساز موجود در فروشگاه آنلاین در چهار گروه قابل شناسایی هستند که عبارتند از نظرات محصول‌گرایانه، نظرات راهنما، نظرات تجاری و نظرات روایی.
    Abstract
    Content Content marketing processes and marketing strategies based on a set of valuable content and applications that often by companies, organizations and marketers’ production and audiences targeted. The basic research question is how user-generated content can be used for content marketing? Here we study certain type of user-generated content, the comments in social media virtual space. Since there is no literature about content marketing as well as detailed research on the correlation between user-generated content with content marketing is not carried out, the methods of this research based on grounded theory. Materials for the study are the user-generated comments of a website Digikala.com has been recognized as the world's most widely Iranian online store. 13 This process can extract from several categories that include: design and planning for content marketing, content marketing, production and office related content planning, production and under auspices of the goalkeeper, distribute, communicate and engage with the audience / customer content marketing and content marketing strategy assessment.