عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری به برند (مورد مطالعه: بانک شهر)



    دانشجو در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری به برند (مورد مطالعه: بانک شهر)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72970;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72970
    تاریخ دفاع
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    نگین صفری
    استاد راهنما
    محمدعلی شاه حسینی

    در عصر حاضر، دنیای کسب و کار با رقابت شدیدی از سوی بنگاه های اقتصادی و خدماتی عجین گشته است. نقش علم بازاریابی در موفقیت و یا شکست این بنگاه ها برکسی پوشیده نیست. در طول چند دهه اخیر، واحدهای بازاریابی شرکت ها رشد چشمگیری داشته است و شرکت ها دریافته اند که دیگر مانند گذشته نباید صرفاً در پی یافتن مشتریان جدید بود بلکه مهمترین هدف، مدیریت تقاضا از طریق وفادار کردن مشتریان است. از این رو اهمیت نام تجاری و تأثیر آن در وفاداری مشتریان به برند بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از برند و ابعاد آن برای همه مؤسسات حائز اهمیت می باشد. مفهوم بسیار مهم در این میان "شخصیت برند" است. از طرفی دیگر، صنعت بانکداری یکی از صنایع خدماتی در حال رشد ایران است که طی چند سال اخیر با توجه به ورود بانک های خصوصی به عرصه این صنعت و ورود فناوری های نوین بانکی، تغییرات بسیاری در آن رخ داده است که در این میان توجه به دید مشتری از بانک، نمود بیشتری پیدا کرده است. از این رو پژوهش حاضر نیز در پی بررسی تأثیر شخصیت برند بر عوامل مؤثر بر وفاداری برند در صنعت بانکداری می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی و از شاخه همبستگی، از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است که به صورت پیمایشی انجام شده است. برای جمع آوری اطلاعات تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان حقیقی شعب تهران بانک شهر می باشد. پس از تجمیع پرسشنامه از پاسخ دهندگان، داده های این پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی به ترتیب با نرم افزار SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، و در نتیجه مشخص شد که شخصیت برند بر اعتماد برند و رضایت از برند و در نهایت وفاداری به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
    Abstract
    Now adays the world of business is facing a real competitive environment. Every firms in this competitive environment should be equipped with the knowledge of marketing otherwise is doomed to failure. During the last decades companies have found that they should develop their marketing departments since they are not able to keep on living just by finding new customers. In the competitive market customers have wide choices and many substitutions are available to them. This means a great challenge for companies and firms to find and maintain their customers and also make the customers loyal. Therefore the importance of brand and its effect on customer's loyalty has been increased. Moreover awareness of brand and brand dimensions has became an important concept for firms and companies. One of the important concepts of a brand is brand personality. On the other hand banking is a developing industry in Iran. The emersion of private banks and also the new technology has made this industry a competitive Environment and also forced most of banks to apply fundamental changes in their structure in order to survive, meantime in align with these changes they are now eager to examine customer's image of their bank. Therefore the present research is examining the effect of brand personality on factors affecting customer loyalty in banking industry. This research is an applied one, the research methods are descriptive, and correlation from data gathering view. For analysis, structural equation modeling (SEM) has been used. A questionnaire is used to collect research data. The statistical population is the customers of Tehran branches of City Bank. After collecting the questionnaire from respondents, the statistics were analyzed in two parts of descriptive and inferential analysis, using SPSS and Lisrel softwares. According to the result of this study the brand personality has direct effect on brand trust and brand satisfaction and finally this two has positive and meaning