عنوان پایان‌نامه

بررسی و رتبه بندی شایستگی های موردنیاز کارکنان حوزه بین الملل شرکت های بین المللی برای پیشبرد استراتزی توسعه بازار بین المللی (مورد مطالعه: شرکت کیسون)




    رشته تحصیلی
    مدیریت MBA - استراتژی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 606;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70587
    تاریخ دفاع
    ۰۸ تیر ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    عباس منوریان

    در این تحقیق، ابعاد و مولفه¬های شایستگی مورد نیاز مدیران حوزه بین¬الملل با هدف اجرای استراتژی¬های توسعه بازارهای بین¬المللی در شرکت¬هایی که در عرصه¬های بین¬المللی فعالیت می¬نمایند، در چارچوبی با عنوان مدل شایستگی مدیران بین¬الملل تبیین گردیده است. در این مدل 4 بعد شایستگی با عنوان شایستگی¬های سازمانی و شغلی، کسب و کار، بین¬الملل و مدیریتی و اجرائی و مجموعاً 21 مولفه تعیین شده است. محقق با در نظر گرفتن شرکت کیسون به عنوان مورد مطالعه (شرکتی با حوزه ساخت و ساز)، در بخش دیگری از پژوهش، اهمیت ابعاد و مولفه¬های شایستگی این مدل را برای مدیران حوزه بین¬الملل شرکت کیسون رتبه-بندی نموده و در گام بعد وضعیت فعلی هر یک از آن¬ها را بررسی نموده است. تحلیل نتایج پیمایش صورت گرفته نشان می¬دهد از میان ابعاد تبیین شده، در حال حاضر اهمیت ابعاد شایستگی مدیران بین¬الملل در شرکت کیسون به این ترتیب است: شایستگی¬های سازمانی و شغلی، شایستگی¬های کسب و کار، شایستگی¬های حوزه بین¬الملل و شایستگی¬های مدیریتی و اجرایی. تحلیل وضعیت کنونی هر یک از این ابعاد شایستگی در شرکت کیسون نشان می¬دهد شایستگی سازمانی و شغلی در وضعیت نسبتاً مطلوبی است. شایستگی¬های بین¬الملل و کسب و کار در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و در سطح متوسط ارزیابی می¬شود. شایستگی مدیریتی و اجرائی نیز در وضعیت نامناسبی قرار دارد. در پایان محقق براساس نتایج به دست آمده، پیشنهادهایی را در خصوص هم¬راستائی استراتژی¬هایی که مدیریت منابع انسانی شرکت در حوزه جذب، توسعه و نگهداشتِ این گروه از سرمایه¬های انسانی باید پیش رو بگیرد، ارائه می¬نماید.
    Abstract
    Under the framework of international managers’ competencies, perspective and components of the competency required for international managers have been determined with the aim of implementing international markets development strategies in internationally involved companies in this research. In a model introduced in the research, four perspectives, namely organizational and occupational, business, international, management, and executive competencies, generally 21 components, were determined. Considering Kayson Inc. as a case study (involved in construction affairs), the researcher rated the perspectives and components importance of the competency for the aforementioned company’s international managers in other part of the research. In addition, their statuses were then investigated in the next step. Analysis of the survey, among the determined perspectives, demonstrates the importance of competency of Kayson Co.’s international managers as follows: Organizational and occupational competencies, business competencies, international competencies and managerial and executive competencies as well Analysis of the status of each of them is indicative of the fact that organizational and occupational competencies are somewhat favorable. In contrast, not only international and business competencies are favorable, but also they are better to be called “having medium status”. At the end, the research provides some suggestions concerning alignment of strategies , whereupon the manpower department of the company shall pursue employment, development and retainment of this group of manpower capital based on the obtained results.