برنامه ریزی تخصیص نیروی انسانی چند مهارته تعمیر و نگهداری در شبکه تلفن همراه ایرانسل با استفاده مدل سازی ریاضی
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70995
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- محسن بستام
- استاد راهنما
- علی محقر
- چکیده
- پیشرفت فناوری، ارتقای اتوماسیون، ارائه¬ی خدمات بودن وقفه و ...، دیدگاه مدیران و صاحبان صنایع و پژوهشگران را به مقوله¬ی تعمیر و نگهداری تغییر داده است. با نگاهی اجمالی به روند تغییرات صنایع و نیاز¬های متناسب با آن پی می¬بریم که رویکرد¬های مربوط به تعمیر و نگهداری از روش¬های ایستا و غیرفعال به رویکرد¬های پویاتر در حال تغییر می¬باشند. استفاده از تحلیل داده¬های تاریخی برای پیش¬بینی نرخ خرابی از روش¬ها و رویکرد¬های پیشرو در این زمینه می¬باشد. پیچیدگی تجهیزات و افزایش تخصص¬های مورد نیاز جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری و بالا رفتن زمان مورد نیاز در جهت کسب مهارت در هر تخصص، باعث شده است تا توجه بیشتری به نیروی انسانی با مهارت¬های مختلف شود و پژوهش¬هایی در زمینه تخصیص کار به نیروی انسانی چند¬مهارته انجام شود. در صنعت تلفن همراه نیز بعنوان صنعتی جوان و با توجه به سرویس دهی بدون توقف و هزینه¬های مالی وقوع خرابی نیاز به بهبود روش¬های تعمیر و نگهداری احساس می¬شود. طبق دسته¬بندی مورفی و هیل صنایعی با عملیات پیوسته مانند صنعت مخابرات ،هدف از تعمیر و نگهداری بالابردن ضریب اطمینان و بهبود عملکرد می¬باشد. با توجه به تغییر شرایط در بازار این صنعت در کشورمان، سرویس¬دهندگان این خدمات در تلاش هستند تا با همکاری با غول¬های این صنعت سهم خود را در این بازار حفظ کرده و آن را افزایش دهند. این تغییر شرایط بازار باعث شده ¬است تا سرویس¬دهندگان علاوه بر زیان¬های مالی به عوامل دیگری نیز توجه داشته باشند.
- Abstract
- Increasing Influence of technology and High leverage of automated infrastructures, Non-Stop Services and so on, has made an obvious change in managers and Enterprises owners mind. If anybody takes a look into the different industries can easily figure it out that Maintenance strategies are all changing into more active and pro-active approaches. Complicated telecom industry which is in growing state with Non-stop services and high failure costs, has sensed this need of changes more than any other industry. Predicting the rate of failure by analyzing historical is a common approach in this regard. Complicated equipment, increasing number of skills, which are needed in order to accomplish a single task, and increasing learning duration have raised the value of important Multi-skilled human resources. Regarding to Murphy and Hills diagram the goals of maintenance in industries with continues operation, such as telecom industry, is to improve performance and operation. Competitive market in our country has made cellular mobile network operators to improve their service levels, and to be more innovative along with being more effective by using previously proven methods. In this research, the researcher is trying to predict the failure probability rate and design a proper mathematical model for assigning multi skilled human resources for the tasks regarding to predicted failure probabilities and also monetary and non-monetary credits loss.