طراحی مرکز رشد کارآفرینی برای پردیس البرز
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 601;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70037;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 665
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- همایون تبریزی
- استاد راهنما
- رضا محمدکاظمی
- چکیده
- در عصر اطلاعات،دانش عامل اصلی توسعه ملت هااست. از اینرو،در یک اقتصاد مبتنی بر دانش،اهمیت نوآوری فناورانه به عنوان یک عامل افزایش دهنده رقابت پذیری ، رو به فزونی است. اصالتاً دانشگاه ها منشا علم وفناوری هستند،با این حال برای ایفای نقشی مهم در اقتصاد،علاوه بر خلق دانش در آن ها، انتقال دانش ازآنها به اقتصاد وبه طور خاص یک صنعت اجتناب ناپذیر است.دیدگاه های جدید در سیاست گذاری های توسعه پژوهش و فناوری، که اکنون اغلب تحت عنوان کلی تر سیاست های توسعه نوآوری قرار می گیرند، براثر بخشی ملموس تر اقتصادی-اجتماعی این فعالیت ها تأکید زیادی دارند.یکی از مهم ترین جنبه ها ی این سیاست ها توجه به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و توسعه فناوری ها ی نوین است. جنبه های دیگر این سیاستها همکاری و ارتباط تنگاتنگ با صنایع و کمک به حل مشکلات مبتلا به جامعه می باشد.در این راستا مراکز رشد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، ابزار مهمی برای توسعه کارآفرینی و نوآوری تکنولوژیک، خصوصا در سطح شرکت های کوچک و متوسط، به شمار می روند. مهم ترین نتیجه فعالیت مراکز رشد،خلق شرکت های جدید و کمک به بقای شرکت های نوپاست. مراکز رشد، در تقویت روحیه کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد و انتقال و تجاری سازی تکنولوژی مفید واقع می شوند.این مراکز با ایجاد محیطی حمایت کننده، به پرورش و بروز خلاقیت و نوآوری کمک میکنند. این پژوهش در نظر دارد با استفاده از مدلی شامل حوزه های مهم عملکردی در یک سازمان ، به طراحی ساختار مناسبی برای مرکز رشد کار آفرینی در پردیس البرز دانشگاه تهران بپردازد. لذا پرسش اصلی که این پژوهش در پی پاسخگویی به آن است چگونگی طراحی ساختار مناسب برای مرکز رشد یاد شده خواهد بود . پژوهش حاضر در فصل نخست به بیان کلیات موضوع مورد مطالعه می پردازد. فصل دوم، ادبیات موضوع را مرور می کند. در فصل سوم روش تحقیق مطرح می شود. فصل چهارم داده ها و نتایج آزمون های انجام شده برای پاسخگویی به پرسش ها را شامل می شود. در فصل پنجم نتیجه گیری انجام شده و پیشنهاداتی به مدیران و متولیان مرکز رشد ارائه می شود. بخش پایانی شامل فهرست منابع مورد استفاده و پیوست هاست.
- Abstract
- In information era,knowledge is the main factor to develop countries. Therefore, In a knowledge_based economy, the importance of technology innovation is rising as a competitive increasing factor. Mainly the universities are source of science and technology. In addition to the creation of knowledge, to play an important role in economy, transferring knowledge from them to economy especially is an inevitable industry. New views in the field of study and technology development policy_making, which are often under the more general title of innovation development policies, emphasis on the more concrete social_economic effectiveness of these activities. One of the most important aspects of these policies is the close communication and cooperation with industries and help to solve the society problems. The development centers in the developed and developing countries, are considered as the important tools to develop the entrepreneurship and technologic innovation, specially in the small and normal companies. The most important result of the activities related to these centers is the creation of new companies, help to survive the newly_founded companies. The development centers are effective to improve the entrepreneurship moral, create dynamic employment and transfer and commerce the effective technologies. These centers contribute to grow and emerge the creativity and innovation with a supportive environment. The study wants to deal with a model including important performance fields in an organization and design a suitable structure for the entrepreneurship development center in Alborz campus of Tehran university. So the main question which is looking for it in the study is that how the suitable structure design would be for the development center. The present study deals with expressing the under studied principles in the first chapter. the second chapter reviews the subject literature.In the third chapter, the study method is discussed.In the fourth chapter, Data and the results of carried out tests are included to answer the questions.in the fifth chapter, The carried out conclusion and suggestions to the managers and keepers of development center are offered.The last chapter is included the applied list and appendix.