عنوان پایاننامه
تاثیر ابعاد نوع دانش،استراتژی محوری و یادگیری تیمی بر موفقیت توسعه محصول جدید
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 909;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73767;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 909;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73767
- تاریخ دفاع
- ۰۸ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- علیرضا سراجیان
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- درجهان پویای کسب وکارامروز ، شرکتها به شدت به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند تا بتوانند بدینوسیله بررقبای خود پیشی بگیرند. از طرفی توسعه و رشد شرکتها به توانایی آنها درمعرفی محصولات جدیددرطول دوره های متفاوت اقتصادی وابسته است . یافتن پاسخ برای این سؤال که چه عواملی باعث برتری برخی از شرکتها درمعرفی محصولات جدید به بازارمیشودوچرا هنوز نرخ شکست درپروژه¬های توسعه محصول بالا است، ذهن اکثر محققان و پژوهش گران این حوزه را به خود مشغول کرده است. هدف از این پژوهش ، بررسی تاثیر ابعاد نوع دانش ، استراتژی محوری و یادگیری تیمی بر موفقیت توسعه محصول جدید در صنعت ساختمان می باشد . جهت گردآوری اطلاعات در حوزه مورد پژوهش ، از دو روش مطالعات کتابخانه ای و روش میدانی ، باکمک ابزار پرسشنامه ، به منظور اندازه گیری متغیرهای پژوهش استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش ، متشکل از کلیه کارشناسان، متخصصان و مدیران تحقیق و توسعه و بازاریابی شرکتهای ساختمانی در غرب و شمال غرب کشور می باشد . برای تعیین پاسخ دهندگان از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. ازتعداد 85 پرسشنامه توزیع شده ، 82 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل داده ها قابل استفاده بود. داده های بدست آمده با استفاده از تکنیک رگرسیون خطی ساده و رگرسیون چندمتغیره تجزیه وتحلیل گردیدند. یافته های پژوهش بیانگر این مطلب است که اولاً، تاثیر سه متغیر یادگیری تیمی،نوع دانش، و استراتژی محوری برموفقیت توسعه محصول جدید مثبت و معنی دار است. همچنین یادگیری تیمی با ضریب رگرسیونی 0.453، استراتژی محوری با ضریب رگرسیونی 0.446 و نوع دانش با ضریب رگرسیونی 0.336 به ترتیب بالاترین تاثیر رگرسیونی را بر متغیر موفقیت توسعه محصول جدید داشته اند .
- Abstract
- In the dynamic world of business today companies are desperately looking for competitive advantage to thereby take on the competition. Othervise companies development dependent to ability in introducing of new products during the economic different periods . Finding the answers to the question of what couses the superiority of some companies the introduction of new products to market and why the failure rate of product development projects is high has occupied the minds of most scholars and researchers in to the field. The aim of this study was to evalvate the effect of knowledge strategy oriented and team learning on the success of new product development in the building industry . In order to collect information in the field of research we used library research and field study methods with the help of questionnaire to measure the variables . The study population consisted of all the experts specialists and marketing managers research and development and construetion companies in the west and north west of the contryto determine the respondents was used from simple random sampling. from the 85 questionnaires distributed 82 questionnaire was used for data analysis . data obtainedusing linear regression teckniques were simple and multiple regression analysis. The findings show that firstly the impact of three wariables team learning knowledge success-orinedstrategy new product development is positive and significant . The findings show that firstly the impost of three variables team learning type of knowledge and strategy oriented have passitive and significantsuccess in development of new product. Also team learning with regression coefficient 0.453 and – strategyoriented with 0.446 and type of knowledge have in order the highest impact on the regression variables in success of developing of new product. Key words: team learning strategic orientation، knowledge ،new product development.