شناسایی تأثیر عوامل موثر بر موفقیت کسب و کارهای خانگی روستایی
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی - خدمات کشاورزی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75109;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75109;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 742;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 742
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- مهشید شاکری
- استاد راهنما
- علی داوری
- چکیده
- کسب و کارهای کوچک و متوسط منبع مهمی برای ایجاد فرصتهای اشتغال هستند. تجربه نگاهی گذرا به وضیعت اقتصادی و اجتماعی جهان نشان میدهد که کسب و کارهای خانگی رشد فزاینده و قابل توجهی داشته و نقش مهمی در تولید ناخالص ملی کشورهای پیشرفته صنعتی و برخی کشورهای در حال ظهور دارا میباشد. و این نوع کسب و کارها نقش فزایندهای در رهایی افراد از دغدغه هزینه، زمان، درآمد ثابت و مسائل این چنینی از یک طرف و حل مسائلی چون افزایش جمعیت وکمبود مشاغل با حقوق و مزایای ثابت را دارند. لذا هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثر بر موفقیت کسب و کارهای خانگی روستایی مستقر در استان اصفهان بود، داده های مورد استفاده در تحلیل های این مطالعه با استفاده از ابزار پرسشنامه از بین 87 نفر فعالان در حیطه کسب و کارهای خانگی و اصفهان گردآوری گردید. تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد پی.ال.اس انجام یافته و سازه های پرسشنامه نشان دهند? روایی و پایایی مطلوب می باشند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که یافتهها حاکی از آن است که سازه های حمایتهای دولتی و ارائه آموزش ها و خدمات لازم (0.146)، شبکه سازی (0.183)، قیمت گذاری و تحویل کالاها و ارائه خدمات (0.146)، عوامل مالی (0.255) و عوامل محیطی (0.580) تاثیر مثبت و معناداری بر موفقیت کسب و کارهای خانگی دارند. همچنین تاثیر نیروی انسانی و تواناییهای کارآفرینی بر موفقیت کسبوکار مورد تایید قرار نگرفته است. دسترسیپذیری به بازار نیز تاثیر منفی بر موفقیت کسب و کار داشته است. به منظور کاربردی شدن نتایج حاصل از این تحقیق پیشنهاداتی به سیاستگذاران ارائه شده است.
- Abstract
- Small and medium businesses are important resource for creation of employment opportunities. The experience of a glance at the economic and social situation of the world shows that Home businesses have had an increasing and significant growing and plays an important role in the GNP of advanced industrial countries and some emerging countries. And these types of businesses involve increasing role in the liberation of the concerns over cost, time, fixed income and such issues on the one hand, and solve problems such as overpopulation and lack of jobs with the fixed wages and benefits. Therefore, the aim of this study was to identify factors affecting the success of rural home businesses in Isfahan, The data used in the analyzes in this study Using questionnaire between 87 active individuals in the domain of home businesses and Isfahan were collected. Data analysis using structural equation modeling with the approach to the performed PLS and structures of questionnaires involve favorable validity and reliability. The results of this study show that the findings indicate that the State support structures and provision of “government support and training and necessary service” (0.146), “networking”(0.183), “pricing and delivery of goods and services”(0.146), “financial agents”(0.255) and “environmental factors”(0.580) have positive and meaningful impact on the success of home businesses. Also the impact of human resources and the entrepreneurial business success is not approved. “Accessibility to the market” also had a negative impact on business success. In order to make applicable the resultants of this study some recommendations have been provided to policy makers.