طراحی مدل کسب و کار آموزش کار آفرینی در مدارس ابتدائی ایران
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79210;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79210
- تاریخ دفاع
- ۰۶ دی ۱۳۹۴
- دانشجو
- آرزو آسا
- استاد راهنما
- زهرا آراستی
- چکیده
- هدف از این پژوهش طراحی مدل کسب وکار آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی ایران است. از این رو ابتدا پیشینه تحقیق و چارچوب مفهومی پژوهش بررسی و مدلکسبوکار نه قسمتی استروالدر انتخاب شد. سپس با استفاده از روش تحقیق کیفی از طریق مصاحبه مولفههای اجزاء مدلکسبوکار شناسایی شد. در این فرایند از ابزار مصاحبه نیمهساختاریافته در روش تحقیق استفاده شد. جامعه هدف خبرگان علمی و تجربی در زمینه آموزش کارآفرینی کودک بودند. تعداد نمونهها با استفاده از روش نمونهگیری غیراحتمالی و گزینشی وپس ازاشباع نظری در مصاحبهها به دست امد. بهمنظور افزایش قابلیت اعتماد نتایج، انجام مصاحبه تا 25 نفر ادامهیافت. در نهایت به کمک نرمافزار اطلس با تحلیل مضمون مفاهیم استخراج شده از روایات دستهبندی شده، مولفهها و مقولههای مدلکسبوکار آموزش کارآفرینی مدارس ابتدایی ایران شناسایی شد. پس از تجمیع مقولهها و مولفههای موجود و یافتههای پژوهش حاضر، برای سوالات تحقیق مجموعا 43 مقوله 371 مولفه بدست آمد.
- Abstract
- The purpose of this research is designing business models of entrepreneurship education in primary schools of Iran. Therefore, extensive research was done in this literature review with the aim of identification the components of entrepreneurship education in primary schools of Iran, and was chosen the key partner component of Osterwalder and Pigneur’s business model which contains 9 parts. Then, the components of the business model parts were identified by using the method of qualitative research through interview. In this process semi-structured interview technique was used. Statistical population of this research includes practitioners and scholars in the field of entrepreneurship education for children. Using of Nonprobability sampling after reaching theoretical saturation in order to increase the reliability of interviews, the result of study continued to sample 24. In order to increase the reliability of the results, interviews was continued up to 25 people. Finally, by analyzing the content of concepts extracted from categorized narrations with the help of Atlas.ti software, a total of 43 components and 371 concepts were identified for key partners of entrepreneurship education in primary schools of Iran. Keywords: Business model; entrepreneurship education; primary schools