عنوان پایان‌نامه

تاثیر نئورئالیسم ایتالیابر سینمای دهه ی ۶۰ ایران- فیلم کوتاه منهای من



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر نئورئالیسم ایتالیابر سینمای دهه ی ۶۰ ایران- فیلم کوتاه منهای من" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    سینما
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11006;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76881;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11006;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76881
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    نئورئالیسم جنبشی بود که در سالهای 1942-1952، بعد از جنگ جهانی دوم در ایتالیا پدید آمد. این جنبش به دلیل نشان دادن واقعیت زندگی مردم پس از جنگ توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب نمود، اجتناب از شیوه فیلمسازی هالیوودی، عدم استفاده از بازیگران حرفه ای و استفاده از نماهای طولانی و لوکیش های واقعی از مهمترین ویژگی های سبکی این جنبش بود. در سینمای ایران همزمان با وقوع انقلاب و جنگ،گرایشی در فیلمسازان ایرانی به نئورئالیسم پدید آمد که توانست، نوعی از نئورئالیسم ایرانی را در سینمای جهان مطرح کند. این پایان¬نامه با تکیه بر فیلم های دونده، خانه دوست کجاست، باشو غریبه کوچک و بای سیکل ران تلاش می کند؛ تأثیر نئورئالیسم ایتالیایی را در در دهه شصت سینمای ایران ثابت کند.
    Abstract
    Neorealism was a movement that came after World War II in Italy between 1942 – 1952. After war, this movement drew a lot of attention of many countries for showing the reality of people’s lives. Most important stylistic features of this movement was avoiding Hollywood filmmaking styles, not using professional actors and using long shots and real locations. Along with the revolution and war, a trend to neorealism emerged between Iranian filmmakers that could moot a kind of Iranian neorealism in World Cinema. This thesis trying to show the Italian neorealism’s impact on Iran’s cinema in 60s relying on The runner, Where is the friend’s home, Bashu, the little stranger and The cyclist