عنوان پایاننامه
بررسی ابعاد بازار یابی کار آفرینانه بربهبود انواع عملکرد کسب و کارهای کوچک ومتوسط صنایع غذایی استان تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 613;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70189
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- ژاله بهادری کوسجی راد
- استاد راهنما
- نادر سید امیری
- چکیده
- بازاریابی کارآفرینانه به مثابه دانشی میان رشته ای بیانگر رویکرد متفاوتی به رویای کسب و کار، رابطه آن با بازار و نقش وظایف بازاریابی درون شرکت است. بازاریابی سنتی ممکن است برای شرکت هایی که در این محیط کسب و کار بسیار پویا رقابت می کنند مناسب نباشد در واقع شیوه های بازاریابی معمولی همیشه در دسترس نیستند و یا مناسب برای شرکت های کارافرین نیستند. تحقیقات انجام شده دربازاریابی کارافرینانه بیان می دارد که بازاریابی کارافرینی می تواند در تمامی شرکت ها صرف نظر ازقدمت واندازه به کار گرفته شود. بنابراین بازاریابی کارآفرینانه پارادایمی جدید و میان رشته ای در بازاریابی است که میتواند کاستی های بازاریابی سنتی را رفع کند. در این پژوهش، در پی بررسی اثر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر بهبود عملکرد کسب و کارشرکت های کوچک و متوسط هستیم. این پژوهش از نظر طرح تحقیق، توصیفی پیمایشی و از منظر هدف، کاربردی است. داده ها از طریق توزیع پرسشنامه میان مدیران 120 شرکت کوچک و متوسط صنایع غذایی شهر تهران جمع آوری شده است. روش نمونه گیری پژوهش روش آسان است. مدل مفهومی شامل یازده متغیر بوده و بیست و نه فرضیه طراحی شده است. برای آزمون مدل از نرم افزار SMART-PLS استفاده شده است. در این پژوهش، تمامی ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کار اثر معنادار داشته است. علاوه بر این، مشخص شد که بعد نوآوری گرایی بیشترین اثر معنادار و بعد ایجاد ارزش نیز کمترین اثر معنادار را بر عملکرد کسب و کار داشته است. تمرکز این تحقیق بر کسب وکارهای فعال در بخش صنایع غذایی می باشد. از این رو نتایج این بخش بیشتر مناسب صنایع غذایی می باشد و تحقیقات آتی می تواند در سایر صنعت ها اعم از خدماتی و تولیدی انجام شود.
- Abstract
- Entrepreneurial marketing as interdisciplinary knowledge represents a different approach to dream business relationship with the market and the role of marketing functions within the company. Traditional marketing may be for companies that compete in this dynamic business environment make it the typical marketing practices are not always available or are not suitable for entrepreneurial companies. Entrepreneurial marketing research indicates that marketing entrepreneurs can all companies regardless of size dating used. The new paradigm of entrepreneurial marketing and interdisciplinary marketing that can solve the shortcomings of traditional marketing. In this study, to investigate the effect on the performance of entrepreneurial marketing businesses are small and medium sized companies. This research study design, descriptive and objective perspective, practical. Data through questionnaires distributed among 120 managers of small and medium food industry gathered in Tehran. This method of sampling is easy. The conceptual model includes variable eleven and twenty-nine hypotheses. To test the software, SMART-PLS has been used. In this study, all aspects of entrepreneurial marketing has a significant impact on business performance. Moreover, it was found that the most oriented innovation and value creation in the least significant effect on business performance had a significant effect.. The focus of research is on businesses operating in the food industry. The results of this section is more suitable for the food industry and future research can be done in other industries such as services and manufacturing.