عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر گرایش های استراتژیک سازمان بر سرمایه اجتماعی بیرونی مدیرمحور
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 820;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73688;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 820;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73688
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- اکبر فرقانی بناب
- چکیده
- در فضای رقابتی کنونی استراتژی محور بودن ضرورت انکارناپذیر سازمانها است استراتژی بعد از انتخاب شدن بر روی برخی ویژگیها ی سازمان تاثیرات چشمگیری می گذارد از جمله ساختار سازمان , منابع ,تغییر مشتریان و یا تامین کنندگان و غیره نمونه ای از تاثیرات می باشند. سرمایه اجتماعی مدیر محور یکی از منابع مهم و حیاتی سازمانها می باشد که بدون وجود آن سایر منابع اثربخشی خود را از دست می دهند. بنابراین بررسی تاثیر گرایشهای استراتژیک (یادگیری,کارآفرینی,مشتری,رقبا) بر سرمایه اجتماعی ضروری می باشد بنابر این هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر گرایشهای استراتژیک بر سرمایه اجتماعی مدیر محور می باشد. موضوعی که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است. جامعه آماری این پژوهش شرکتهای فعال در زمینه ی مواد بهداشتی ,شوینده و سلولوزی در نظر گرفته شد، که بر اساس شرکت های حاضر در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تهران مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی و سلولزی می باشند، که روایی و پایایی آن نیز مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل دادهها جهت قضاوت در مورد فرضیات پژوهش از نرمافزار Smart Pls.2.M3 استفاده گردید. یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین گرایشهای استراتژیک و سرمایه اجتماعی مدیر محور رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد یعنی گرایشهای استراتژیک بر روی سرمایه اجتماعی تاثیر دارند .ولی تاثیر آنها متفاوت می باشد. با توجه به بررسی ادبیات تحقیق و شرایط صنعت و کشور دو متغییر عدم اطمینان محیطی و شدت رقابت نیز به عنوان تعدیل گر مورد بررسی که شدت رقابت در مورد تاثیر گرایش استراتژیک رقبا بر سرمایه اجتماعی مدیر محور با ضریب مسیر 25. تائید شد و عدم اطمینان محیطی نیز به عنوان تعدیل گر بر روی رابطه تاثیر گرایش های استراتژیک مشتری با ضریب مسیر07.-و یادگیری بر سرمایه اجتماعی مدیر محوربا ضریب مسیر 17. مورد تائید قرار گرفتند .
- Abstract
- Strategy impact on some of the organization features, including organization structure, resources, selection of customers or suppliers . managerial social capital is one of the important resource of organization resources who without it other resources will lose their effectiveness. This study examines the impact of the strategic orientations on managerial social capital .study population consists of 140 companies active in the field of hygiene, cleaning and cellulose were considered, based on the companies in the twenty-second International Exhibition Tehran detergents, cleaners, health and cellulose .results show that the strategic orientation and managerial social capital have significant positive correlation In other hand, the impact of strategic orientations on the formation and operation managerial social capital is different. environmental uncertainty and the intensity of competition study as a moderator . intensity of competition has moderating role on relation of competition orientation and managerial social capital and environmental uncertainty has moderating role on the customer and learning orientation in above relation. Keywords: Managerial social capital, strategic orientation, intensity of competition, environmental uncertainty