بررسی عددی اثرات افزودن تزریق بخار در خروجی فلر به روش دینامیک سیالات محاسباتی
- رشته تحصیلی
- مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75534;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1078;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75534;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1078
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- محمدرضا قزل عاشقی
- استاد راهنما
- وحید اصفهانیان
- چکیده
- با توجه به مشکلات محیط زیستی ناشی از وجود فلرها در صنایع به خصوص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور و همچنین جریمههای آتی ناشی از این آلایندهها، توجه ویژه به این موضوع که باید با تمام توان در جهت کاهش این آلایندگی کوشید از موضوعات بسیار مهم و دارای اهمیت فراوان خواهدبود. این پژوهش سعی برآن داشتهاست تا با بررسی و مدلسازی اثرات افزودن بخار آب در فلر به عنوان یکی از روشهای کاهش آلایندگی فلرها در صنعت با توجه به مدل نمونه فلر فاز یک پارس جنوبی، گامی در راستای نیل به زمینی پاکتر برداشته شود. در این پژوهش 9 مورد از شرایط گوناگون کاری فلرهای گازی نمونه مورد بر پایه سه نوع ترکیب گاز ورودی مورد بررسی قرار گرفت که همانطور که از نتایج و تطبیق آن با شرایط تجربی میتوان مشاهده نمود، با افزایش تزریق بخار آب در فلر بازدهی احتراق فلر افزایش یافته و کاهش آلایندههای خطرناک و دوده در فلر را موجب میشود. شایان ذکر است نتایج این پژوهش در پروژههای کاهش آلایندگی در منطقه پارس جنوبی مورد استفاده قرار خواهدگرفت.
- Abstract
- Abstract Industrial flaring can result in atmospheric emissions that have significant impact on regional air quality. This study investigates the impact on one-hour average ozone concentrations due to industrial flaring. Industrial flaring can have negative impacts on regional air quality and recent studies have shown that flares are often operated at low combustion efficiency, which exacerbates these air quality impacts. In this thesis we have a computational fluid dynamics simulation about adding steam injection to a conventional flare tip